Dag 11

Nu är det ju egentligen bara i början av dag 11, men jag vet ju hur den kommer se ut så jag passar på att föra in det nu eftersom jag ska vika resten av dagen åt adventsstädning (och som sig bör så råkade min sambo lova bort sig idag så jag storstädar själv, suck).

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg. Kaffe m grädde.
Lunch/Middag: Fläskfärsbullar m sås, blomkålspluttar (eller säger man "buketter" om blomkål?)
Kvällsfika: Några rostbiffrullar m fetaoströra.

Sambon köpte 1kg rostbiff för att det var billigt häromsistens, så det ska ju ätas. MEN jag såg på innehållsdeklarationen att det är sirap(!) i receptet. Är det bara kanterna? Om jag skär bort dom då? Så typiskt med ett helt kilo rostbiff som det ska vara socker i, kan dom inte bara skita i att sockra sånt som inte behöver sockras? Det är socker i så himla mycket som jag aldrig ens tänkt på. Argh.

Men en klar fördel med att käka LCHF kom jag på idag;
DET FASTNAR ALDRIG NÅGOT I TÄNDERNA NÄR MAN ÄTER!

Viktnedgång hit, hälsofördelar dit och sådär, men det här är ju fantastiskt! Att jag aldrig reflekterat över det förut. Inte konstigt att det sägs att LCHF:are har bättre munhälsa, det sitter ju inte fast gammal mat i tänderna och blir dåligt. Det är förresten lättare att diska också eftersom saker inte torkar in på samma sätt på tallrikar och bestick. Topp!

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0