Dag 18

Är bara i startgroparna för dagen, men det är lika bra att jag skriver upp hur dagen kommer se ut eftersom jag är på väg hem till min kära kumpan Anna.

Frulle: Två ägg, en skiva stekfläsk, kaffe m grädde.
Lunch/Middag: Det blev thaigryta m broccoli.
Övrigt: Kaffe. Paranötter.

Åh vad mysigt det ska bli. Att hänga hemma hos Anna, snacka skit, kolla på film, spela TV-spel, dricka kaffe, klappa katt och bara vara är en av mina absoluta favoritsysslor. Hon är en fantastiskt fin människa och jag räknar henne till min extended family. Jag är så glad över att ha träffat henne och jag hoppas vi alltid kommer vara vänner.

Men nog med kärleksförklaringar. Igår blev min sambo förvånad när han la armen över min mage i sängen. "Det är liksom mera... plant". Ja, det är väl tanken med att gå ner i vikt. Att jag ska bli mer plan. Jag kan förresten se förändringar i kroppen nu. Lite mindre av mage, röv och brön. Tyvärr har jag en gnagande känsla av att mina brön kommer se ut som två ica-kassar om jag går ner så mycket jag vill gå ner. Men å andra sidan har jag aldrig varit något stort fan av att visa mig naken in public och min sambo tycker att jag är fin oavsett. Men lite surt är det ju. Jag vil ju ha mindre brön pga rygg, nacke och framtida klädinköp, men det skulle ju vara rätt trist om de fortsätter vara lika stora men tappar allt innehåll. Vad är det folk säger? Att man får National Geographic-tuttar. Det tycker jag summerar det jag antagligen står inför.

Men hellre platta tuttar än 25 kilos övervikt. Självklart.

Kommentarer
Postat av: Maria

Toppen,. hoppad du får mycket rolig och inspirerande läsning =)

2009-12-12 @ 17:44:28
URL: http://iamiamaria.blogg.se/halsa
Postat av: Josefin

Hej!

Jag har följt din blogg från start, och jag måste ju säga att den är helt fantastisk! Du skriver så bra och jag känner verkligen igen mig själv i dig. Skrattade högt åt uttrycket "National geographics-tuttar", pojkvännen likaså när jag förklarade uttrycket på telefon. Helt klockrent. Men vad jag har förstått så har många fått fastare tuttar av LCHF.(jag vet inte om jag har märkt det direkt, men mindre har dom nog inte blivit) V Fortsätt skriva!

Jag följer dig varje dag.

/Josefin

2009-12-12 @ 21:55:08

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0