Dag 26

Frulle/Lunch: Omelett på överblivna grönsaker och tacofärs från gårdagen. Kaffe m grädde.
Middag: Ugnsstekt falukorv m ost o dijonsenap, fetaost och keso.
Övrigt: Två koppar kaffe m mjölk.

Vaknade 11:00 idag. Käkade frunch runt 13:00. Sen åkte jag hem till min kompis och fikade. Hon frågade om jag ville ha ost- och skinkrullar men jag var inte hungrig. Kom hem nyss och klockan har hunnit bli 21:00 innan jag slängt in middagen i ugnen. Jag vet att det är rätt kasst att äta med åtta timmars mellanrum, men idag blev det så. Inte varit direkt hungrig heller. Nu har jag ju en månad utan fasta rutiner framför mig så jag får skapa egna. Ska se till att gå upp senast kl.09:00 under min lediga månad. Äta frulle runt 09:30. Lunch runt 14:00. Middag runt 19:00. Det låter väl helt okej? Mellanmål skippar jag eftersom jag oftast inte är hungrig mellan målen.

Det är i alla fall planen. Sen får vi väl se hur det blir, men det är skönt att spalta upp lite.

Fått höra från flera att jag äter för lite och för få gånger under dagen, men jag lyssnar på kroppen och äter när jag blir hungrig. Det blir oftast 3 gånger om dagen, ibland två. Hur blir det med förbränningen egentligen? Går den på lågvarv om man käkar sällan? Men varför ska man äta när man inte är hungrig? Har iofs fuckat upp mina hunger/mättnadskänslor rätt rejält under årens lopp. Jag låter det bero tills vidare. Det får se ut som det gör.

Kommentarer
Postat av: Fröken glas

Det jag har hört är att man ska äta när man är hungrig, oavsett vad klockan är :)

Så länge det fungerar för dig så är det ju bra :)

2009-12-20 @ 22:08:54
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0