Dag 28

Frulle: 70gr bacon, två stekta ägg. Kaffe m grädde.
Lunchfika: Kaffe m mjölk, en bit ischoklad.
Middag: 100gr ugnsstekt falukorv, 4 skivor salami, omelett m ost.
Övrigt: 3 st ostkex. Hemgjord hallonglass.

Hallonglassen blev f.ö. jättegod.

För fyra pers:

Sjud 2 dl grädde m vaniljstång (skrapa ur fröna i grädden) ca 10 minuter. Ta av från spisen. Släng vaniljstången. Tillsätt 100gr frysta hallon och blanda ihop tills bären är helt tinade. Vispa i tre äggulor. Ställ i frysen. Rör om en gång i halvtimmen. Klart!


Besvikelsen från morgonens vägning har i alla fall mattats av nu. Det är inte hela världen. Men nästa vecka ska det ha gått nedåt.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag skulle skippa falukorven helt.. Eller korv över huvudtaget. Trögt med viktnedgång de gånger jag åt korv iaf..

Märkte det eftersom jag förde viktdagbok och vägde mig varje morgon.

Fortsatt lycka till!

2009-12-22 @ 22:04:19
URL: http://mayaoco.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0