Dag 29

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg, lite keso.
Mellanmål: En ischoklad, kaffe m grädde.
Lunch: Kokospannkaka med en skopa LCHF-glass från gårdagen. Kaffe.
Middag: Kebabtallrik utan pommes el. ris. Dvs kebabkött, sallad & sås.

Fick hem min nyåsklänning från Haléns idag. Jag blev rätt sur. Jag har definitivt köpt en för stor storlek och nu när jag kollar Haléns sida har dom inga kvar, så jag kan inte byta. Den är så hiiimla fin, men till och med mina lökar är för små. Och den sitter löst över magen och arslet. What the... Känner ingen som är bra på att sy heller, annars kanske man skulle kunnat sy in den. Hur mycket kostar det att sy in kläder hos en sömmerska? Säkert mer än klänningen kostade. Ja ja, får ha den med en stor sjal eller nåt. Synd bara på en så fin klänning. Ska ju ha den på en bal den 23/1-2010. Får väl se till att gå upp en sisådär 8 kg till dess (eller hur...).

Såhär ser den ut i alla fall. Fast mycket finare färg IRL.


Dagen har varit bra annars. Vägde mig imorse bara för att se om det hänt något. Det har det. -0,8 kg över natten. Bra. Då skyller jag gårdagens vikt på linssoppan jag käkade i förrgår. Haha. Även beslutat att inte äta något annat än rena köttprodukter i framtiden. Korv (som några påpekat) är förrädiskt. Men ack så billigt (och gott). Men jag lägger korven på hyllan for now (förutom på julafton, då ska jag ta en prinskorv eller tre).

Så, planen är alltså:
- Äta rent kött.
- Lite mer fett i form av smör och cocosolja.
- Lite mindre grädde, hellre äggmjölk i kaffet.
- Lite mer promenader.


Promenaderna kommer jag inte börja med ordentligt förrän i slutet av januari. Då börjar jag jobba och äter jag lunch på 15 minuter har jag 45 minuter kvar att ta lunchpromenader på. Det blir toppen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Den klänningen var superfin:)

2009-12-30 @ 21:44:24

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0