En väldigt bra start på veckan, minst sagt!

Fick ett telefonsamtal för en timme sen; Jag fick jobbet!!!

Tjuvvägde mig dock i morse och det visade sig att jag studsat upp några hekto igen. Förhoppningsvis kommer morgondagens vägning i alla fall visa minus från förra veckan, tycker ändå jag skött mig bra.

Huvudsaken är att jag har gått ner. Även om det inte handlar om att jag går ner kilovis i veckan vill jag i alla fall se minus. Går jag ner 0,5kg/vecka blir det ju i alla fall 24kg på ett år. Och det är ju ungefär det jag vill gå ner. Det är klart att jag skulle vilja gå ner minst 1kg/vecka, men jag måste ju försöka vara realistisk. 0,5kg är toppenbra. Håller tummarna för det.

Det är helt obeskrivligt skönt med jobbet I tell you. Nu vet jag vad jag ska göra framöver, fram tills idag kl.9:00 var allting fortfarande väldigt osäkert men nu känns allt bättre. Allt kommer ordna upp sig. Jag kommer få fasta rutiner, fast inkomst och ett arbete jag trivs med. Jag har redan en underbar sambo, en fantastisk familj, toppenvänner, världens raraste katter och ett väldigt mysigt hem. Man kan inte begära så mycket mer av tillvaron. :-)

Kommentarer
Postat av: Wille

Grattis till jobbet. Det kan göra skillnaden som du skriver. Fasta rutiner är jättebra. Hoppas du går ner men bli inte ledsen om du står kvar. Har du kommit in i det här med mindre portioner så brukar det ju lossna förr eller senare. Jobbar man så äter man ju oftast bara det man tagit med sig.



Lycka till!

2009-12-07 @ 12:36:38
Postat av: NinnaMia

GRATTIS till jobbet. Vad kul!!

Det låter som om du har ett gott liv.

Viktnedgången kommer att bli "grädden (hihi) på moset".

Blir spännande att höra vad vågen visar imorgon.

2009-12-07 @ 21:35:18

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0