Finfrukost LCHF style (kind of)

Eftersom det är andra advent kände jag att jag ville frulla till det med något annat än ägg och bacon. Då blev det en liten tallrik med ägg, majo, ost och älgkorv (och kaffe). Tänkte att det var perfekta LCHF-frullen såhär andra advent. Men nähä, så glad fick man inte vara. Kollade innehållsförteckningen på älgkorven sambon köpt och såg att det var potatismjöl, socker och fyra E-ämnen i korven.

Lyckligtvis stod både potatismjölet och sockret långt ner i innehållsförteckningen, men ändå. Varför ska de klämma in socker i precis allting? Jag blir tokig! Tur att korven inte var så god ändå, annars skulle jag blivit riktigt sur. Ska jag äta fler såna här frukostar blir det med rostbiff istället (efter att jag skurit av kanterna då eftersom de innehåller sirap...).


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0