För fet för att vara fin.

Något jag verkligen ska göra när jag går ner i vikt är att göra småsaker för mig själv. Jag unnar mig aldrig något i någon större utsträckning.

Är det så för alla tjocka eller är jag ett undantag? Vet inte. Jag skulle hur som helst aldrig klippa mig på nån fancy salong eftersom det känns som att det inte spelar någon roll hur jag ser ut i håret om resten ser ut som skit. Samma sak med kläder. Jag lägger otroligt lite pengar på kläder just eftersom jag tycker att snygga kläder ändå inte ser bra ut på min kroppshydda.

Jag ser fram emot att VILJA lägga pengar på mig själv.


Kommentarer
Postat av: Fröken glas

Både ja och nej.

Jag har perioder då jag tänker att det ändå inte spelar någon roll, att jag är för tjock för att vara fin.

Men jag försöker att sluta tänka så, jag försöker ha kläder jag trivs i och jag fixar mitt hår på salong och sminkar mig m.m

För jag tror att man bara lägger krokben för sig själv genom att klanka ner på sitt utseende.

Man måste försöka bli nöjd med sig själv oavsett, annars kommer man stå där och vara smal men ändå aldrig bli nöjd med sig själv.

Jag har känt väldigt mycket så att jag inte har rätt att ta plats och synas och vara "fin" för jag är ju så tjock.

Men jag har börjat tänka om. Det blir både roligare och lättare om man istället peppar sig själv från början, tittar sig i spegeln och säger "Jag är fin som jag är!"

2009-12-14 @ 12:23:13
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: Maria

Det var likadant när jag var tjock. Ångest av att behöva shoppa och prova kläder i provhytten...

Stor storlek och det passade ändå inte.

Och nu när jag var till frissan för 1,5 månader sedan... Var ju mer är 7 år innan jag sist satte min fot hos en frisör...

Du får börja unna dig saker och belöna dig själv.

2009-12-22 @ 21:57:29
URL: http://mayaoco.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0