Jag tror faktiskt jag kommer lyckas den här gången(!)

Käkade frukost kl.10 och stod mig fram till lunch/middagen kl.15:30. Kommer väl äta något till innan jag går och lägger mig.

Det känns som att jag äter för lite men det gör jag ju inte. Det blir automatiskt pyttesmå portioner av allt eftersom maten är så energität men jag får i mig det jag ska. Alltså, det känns faktiskt smått fantastiskt just nu att käka LCHF. Något jag ALLTID har haft problem med är att jag överäter. Men på den här kosten blir jag aldrig akuthungrig. Jag äter (något sånär beroende på plånboken) varierat och jag äter regelbundet. Och så dricker jag väl 2 liter vatten om dagen.

Det är väl det som är nyckeln till min egen viktminskning. Var och en blir salig på sin metod. Jag tror att LCHF funkar så bra för mig eftersom mina matvanor blir... stabila (i brist på ett bättre ord). Eftersom jag äter så mycket mindre och aldrig småäter får jag per automatik i mig mindre kalorier än tidigare också, trots fet mat. Nu vet jag att folk pratar om att LCHF inte handlar om kalorier utan om hormoner, men ni förstår vart jag vill komma.

Jag tänker inte ropa "Hej" innan tisdagens vägning, men i morse vägde jag mig och det ser bra ut. Kommer eventuellt dricka lite vin imorgon så jag kommer säkert gå upp lite, men jag hoppas ändå hamna på minus.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0