Just a perfect day

Även om det bara är lite mer än två veckor sen jag började äta LCHF har jag märkt av en hel del förändringar.
 
- Efter månader av sömnsvårigheter somnar jag ordentligt. Pigg när jag vaknar.
- Jag har slutat gnissla tänder i sömnen och har inte ont i käkarna på morgonen.
- Min mage fungerar alldeles utmärkt.
- Min hy är inte torr längre och mina kvisslor i ansiktet har försvunnit.
- Jag känner mig allmänt gladare och mer tillfreds med mig själv.
- Min psoriasis har blivit liiite bättre, hoppas på att det fortsätter så.
- Jag har gått ner några kilo och tänker gå ner många fler.

Om det kommer kännas kämpigt i framtiden ska jag gå tillbaka och kolla på det här. Just sömnen är det absolut största som förändrats. Som jag förklarade för en vän precis innan jag började med LCHF; Om jag levde med den här dygnsrytmen i mer än några månader skulle jag inte orka mer. Jag hade svårt att somna, kunde ligga och vrida mig i timmar. Sov kanske tre-fyra timmar/natt. Vaknade av mig själv och var inte utsövd. Gnisslade tänder de timmar jag sov och hade ont i käkarna.

Fatta att det bara var några veckor sen. Igår gick jag och la mig kl.00:20 och var dödstrött. Somnade på några minuter. Vaknade kl.9:00 och var hur pigg som helst. Jag behöver fortfarande bli bättre på att lägga mig i tid (innan kl.23 tycker jag är skäligt) men även om jag bara hinner sova 6 timmar innan jag ska upp känner jag att jag får en djupare nattsömn.

Vet inte riktigt om allt detta beror på LCHF, om det skulle gått över av sig självt eller om jag varit mer stressad tidigare, men hur som helst känns det otroligt bra.


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0