Men vad f*n, snedsteg nr.1

En av anledningarna till att jag äter LCHF är för att jag överäter. Hetsätit i perioder men alltid överätit. Hittills har jag inte haft något behov av att äta mer än jag egentligen vill ha, men nu såhär efter tre veckor small det till. Gjorde baconlindad fläskfilé stuffad med kryddsmör för några timmar sen och kunde inte sluta äta. Fast jag var mätt. Smällde i mig säkert 2/3 av hela filén (400gr bara sådär, geez!).

Men det skulle kunna varit värre. Ett snedsteg på tre veckor är ändå bra. Och det var inte en pizza, en påse chips eller tusen mackor. Det var ungefär 200gr fläskfilé för mycket. Men att svulla ett halvt kilo kött är inte bra för någon.

Och hur mår jag såhär i efterhand? Jag har underligt nog inte ont i magen men jag har världens huvudvärk.
Vad berodde dagens misstag på? Lite för många kolhydrater (främst i korven och tomatkrossen) och lite för lite fett. Kaffet drack jag runt kl.7, frukost först vid 11:50. Jag MÅSTE äta en riktig frukost det första jag gör när jag vaknar för att hålla kroppen i balans under dagen. Det har jag lärt mig.

Imorgon ska jag starta dagen med äggmjölk. För människor som inte äter LCHF låter det som det äckligaste i världen (jag tyckte det innan jag provade i alla fall) men det håller man sig nöjd på flera timmar, ger bra med fett och protein som start på dagen och går supersnabbt. Och så tycker jag det är otroligt gott (speciellt med kanel eller kaffesmak).

Back on track direkt, här ska inte snedstegas mer inom den närmsta framtiden.

Kommentarer
Postat av: Vipsan

Det är bara på´t igen ;)

Jag har haft några bakslag sen jag började med lchf, men jag behöver bara påminna mig själv om varför jag gjort den här livsstilsförändringen och så är jag på banan igen.

Just nu är det lite berg-och dalbana i livet och jag är inne i en lite svacka när det gäller maten. Ett och annat slinker ner som inte borde slinka ner, men det är bara ta nya tag.

Jag önskar dig en fin dag!

kram Vipsan

2009-12-17 @ 08:27:41
URL: http://vipsan.blogspot.com
Postat av: Wille

Vad bra det går för dig.



Jag har en liten tanke på det här som du skriver att "svulla i sig" köttet. Jag tror inte alls det är konstigt för oss människor att äta mycket av detta. En varg kan äta 6-7 kilo, ett lejon 12 kilo. Våran matsmältningsapparat liknar väldigt mycket vargens och vi har ju lyckats utrota en mängd stora däggdjur under vår utveckling. Förmodligen är det nog inga problem att äta ett halvkilo kött..Det låter mer absurt utåt än vad kroppen tycker.



Lycka till i fortsättningen och med jobbet:-)

2009-12-17 @ 12:19:04

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0