Nyårslöfte 2010

Nu vet jag vad mitt nyårslöfte ska bli. Inte "jag ska gå ner si och så många kilon" för det funkar inte. Men jag ska spara 500 kronor varje månad när jag börjat jobba som jag ska använda till att köpa nya kläder när jag gått ner tillräckligt.

Vad just tillräckligt är har jag svårt att svara på. 65-70 kg skulle ju vara optimalt ur viktsynpunkt, men jag har inte vägt under 80 sen jag gick i högstadiet och... det här kommer låta himla dumt, men kan jag verkligen bli så smal? 70 kg, det låter så lite (i mina öron självklart). Kommer jag ner till 75 kg och känner mig nöjd kommer jag plocka ut pengarna då. Allt handlar om hur det känns.

Men mitt nyårslöfte är hur som helst en present till mig själv i form av en massa nya kläder om några månader/år.

Går jag ner 1 kg i veckan väger jag 70 pannor i mitten av maj. MEN jag tror verkligen inte att jag kommer gå ner 1 kg/veckan. Men kanske till min födelsedag? Eller nästa nyår? Om ens någonsin. Som sagt, 75 kg låter också toppen.


Ja, jag gillar Odd Molly.

Kommentarer
Postat av: Maria

vad roligt att du kikade in, jag hade nog adresserat till fel blogg, den jag adresserat till nu är min vikt- och hälsoblogg där jag skriver vad jag äter ibland och tränar mm, kika gärna på den =)

2009-12-12 @ 10:43:29
URL: http://iamiamaria.blogg.se/halsa
Postat av: Lisa

Jag tycker att det nyårslöftet är superbra. Tror till och med att jag ska härma dig lite faktiskt. När man väl står där utan någonting att ha på sig så kommer nog de där pengarna till bra användning.

2009-12-14 @ 05:30:17
URL: http://gogofetto.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0