Småsur

Okej, nu visste jag ju om det från början så jag är inte väldigt upprörd. Men gör man ett enda snedsteg kommer vattenkilona tillbaka som ett brev på posten. Käkade ju på kebabhaket i närheten igår och vad händer? Vips, +0,9kg under natten. Åt inget bröd, inga pommes, ingen bulgur... men något var det. Kolhydrater i ezmen? Antagligen. Kolhydrater i biffarna? Säkerligen. And that's why man inte ska äta ute (det var inte speciellt gott heller).

Ja ja. Det är skönt att veta att det är ett vattenkilo för det försvinner ju inom några dagar. Men ändå. Samtidigt måste jag lära mig att se plus på vågen utan att gå upp i limningen. Kroppen är ju ingen maskin så ibland går man upp ett extra kilo under natten och ibland går man ner. Hormoner hormoner. Det är dessutom jättevanligt med platåer inom LCHF.

Nu har jag ju inte vägdag förrän på tisdag i alla fall, men jag kan inte låta bli att smygväga mig ibland.

Kommentarer
Postat av: Gossip girl

Fy vad jobbigt, haha vet hur det känns har varit på diet och velat gå ner och allt så vet hur jobbigt o besviken man är när man ser att man gått upp lite . MEN, keep fighting ;)



och jag håller med. jag tkr att lagen är lite knepig men att kissie FÖRTJÄNAR det, haha =D

2009-12-05 @ 12:25:38
URL: http://hotgossips.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0