Stå på vågen, v.4

START 
24/11:
95,5 kg
1/12: 93,5 kg (-2 kg!)
8/12: 92,4 kg (-1,1 kg)
15/12: 91,2 kg (-1,2 kg)
21/12: 93,0 kg (+1,8 kg)

-2,5 kg än så länge. Alltså, seriöst, +1,8 kg? Jag brukar iofs kunna gå upp 2-3 kg innan jag får mens, men det känns ändå orimligt på nåt sätt. Så himla dåligt har jag väl inte ätit? Eller? Kanske. Superstrikta veckan framför mig i alla fall. Känns inte okej någonstans att jag låg på -4,3 kg för en vecka sen och bara -2,5 kg nu. Argh.

Egentligen tänkte jag skita i att skriva nån veckovägning idag över huvud taget, men det är ju så jag alltid gjort förut. En motgång och vips, så lägger jag ner. Så får det inte bli den här gången. Så varsågod, här är dagens misslyckande på ett fat.

Nu ska jag ner till ica och köpa kaffe. Och försöka bli på bättre humör.

Kommentarer
Postat av: Maria

ja du är inte ensam, min vecka visade +1,5 kg, men så är det nu. Bara att ta nya tag sen och inte ge upp!

2009-12-22 @ 10:44:10
URL: http://iamiamaria.blogg.se/halsa
Postat av: Fröken glas

Nej du är inte ensam.

Jag upptäckte till min stora fasa att jag under de drygt 3 månader kört strikt LCHF dundrade upp nästan 8 kilo i vikt och jag var mycket överviktig redan innan :(

Jag försökte köra som vanlig men jag tappade helt sugen, det bara gick inte.

Jag har tagit en paus nu, ska starta om helt från och med 2/1. Misstänker att det var för mycket mejerier och faktiskt för mycket mat som ställde till det för mig.

Jag hoppas att det är så iallafall, för jag skulle inte orka fortsätta mer om jag skulle fortsätta uppåt i vikt trots nedskärning av mejerier och lite mer kalorireducerat :S

2009-12-22 @ 10:55:35
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: Wille

Det går ju alltid upp och ner, men jag tror att det kommer mest att gå ner för dig. 2,5 kilo per månad är jättebra och kan bli rätt mycket om den takten fortsätter. Ta det lugnt bara och stressa inte upp dig i onödan. God jul:-)



2009-12-23 @ 09:36:06
Postat av: Mia

Du får inte ge upp! Jag har precis samma sak. Så fort jag ska ha "lingonvecka" så går jag upp. Innan jag började med LCHF så gick jag upp 1.5-3kg men nu så har jag faktist gått ner oxå..men oftast går jag upp 0,5-1 kg...men vi vet ju vad det beror på så det gäller att inte dra undan mattan för fötterna och ge upp utan se det som en kunskap om dig själv!!

2010-01-02 @ 17:45:01
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0