Dag 2

Frulle: Omelett på 1 ägg + en gula, 3cm falukorv i bitar, 70gr bacon. Kaffe m äggmjölk.
Lunch: Grönsallad m kyckling, keso, parma och ört- och olivdressing (lunch på stan).
Mellanmål: Kaffe m äggmjölk.
Middag: Fortfarande i planeringsstadiet (kanske färsbiffar m feta?)

Det sitter bara i huvudet, men idag har jag känt mig piggare, lättare i stegen och gladare än på länge. Varit nere i en svacka några veckor så det är verkligen på tiden att jag piggar på mig. Som pricken över i fick jag även ett samtal om jobbintervju om en vecka, vilket självklart ger en extra skjuts till humöret. Och idag har jag sett SOLEN!

Jag är bergsäker på att, trots att jag sagt det många gånger förut, jag kommer lyckas den här gången. Jag har aldrig varit så motiverad eller säker på mig själv. Jag och min sambo pratade hur det kommer bli när jag går ner i vikt. Han tycker att jag är tjusig som jag är (thank god) men han tycker att det skulle vara fantastiskt om jag skulle tycka om mig själv. "Allt som du blir glad av blir jag glad av". Han är så himla fin.

Jag har kläder i garderoben som jag aldrig kunnat ha. Två par jeans och en SJUKT snygg klänning. Jag ser fram att kunna ha på mig dem i vår. Kommer definitivt lägga ut bilder så fort jag kommit i dem. Den där klänningen har väntat på mig i garderoben i tre år nu.



Kommentarer
Postat av: Wille

Hittade hit såklart och vill önska dig lycka till. Din kille har rätt. Du ska inte slösa bort din dyrbara tid här på jorden med att inte tycka om dig själv. Ingen mår bättre av det. Ikväll ska jag åka och tända ett ljus för en ung tjej som dog förra veckan av drogen GHB. Tänker på hennes föräldrar och syskon. Kanske det här med några kilon hit eller dit inte alltid är det viktigaste, utan själva livet. Ha det bäst och lev allt vad du kan:-)

2009-11-27 @ 15:19:17

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0