Dag 5

Frulle: 70gr bacon, 1 ägg, keso.
Bio"snacks": En stor kaffe m mjölk.
Lunch/Middag: 200gr rökt lax, 1 avokado, 100gr dansk feta, keso, ingefärsdipp och soja/hoisin/vinäger-dipp.
Övrigt: En kopp pepparmintsté.

Jag försöker påminna mig själv hela tiden att jag inte behöver äta så mycket varje måltid eftersom kosten jag äter är så kaloririk. Det funkade till frukosten. Åt precis så mycket som jag var hungrig på. Men lunch/middagen... voi voi. Jag ville göra något sushi-liknande fast utan ris och det blev faktiskt mycket lyckat. Kolhydrater både i ingefärsdippen och i soja-blandningen, men det är försumbart. Men jag slängde upp lite väl mycket på tallriken och är alltså fortfarande proppmätt såhär 6 timmar senare. Vilket i och för sig är skönt, blir ingen kvällsmat. Men jag måste verkligen bli bättre på att känna av vad som är lagom.

Just det där med lagom är väl det jag har svårast med. Jag har aldrig ätit lagom. Jag har alltid ätit för mycket. Ätit upp rester om det funnits kvar. Klämt i mig nybakta bullar fast jag inte är hungrig bara för att det är gott. Ja, ni förstår dealen. Det är inte sötsaker som är mitt problem, det är överätning. Men jag tror att jag ska kunna styra upp det, känns som jag är på väg om inte annat.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0