Smal med LCHF

Nu är det dags för en behövlig omstart. Jag är en tjej, nyss fyllda 25, som är utled på att vara tjock och ful. Imorgon påbörjar jag min viktminskning med hjälp av metoden LCHF (Low Carb High Fat).

Jag har försökt mig på att gå ner i vikt med LCHF vid tidigare tillfällen men har alltid fallit efter några veckor och inte rest mig upp. Första gången jag åt LCHF var precis efter 10 dagars nutrilett-kur. Vilket funkade väldigt bra för min del. Jag fortsatte gå ner i vikt trots att jag åt riktig mat istället för pulverdryck. Men efter ca 8 veckor (-10kg) gav jag upp. Jag vet inte varför, det bara blev så. Så här sitter man och har gått upp 2 av dessa kilon.

--------------------
24/11 2009
STARTVIKT: 95,5kg (!)
BMI: 33,8 (fetma)

Målvikt: 70kg
--------------------

Jag ska alltså gå ner hela 25,5kg.

Jag kommer uppdatera när jag känner för det, men allra minst en gång i veckan. Varje vägdag blir en tisdag.

Varför väljer jag just LCHF? Jo, jag har (som många andra fetton) försökt gå ner i vikt med hjälp av ALLT! Lågkaloridiet, pulverkurer, kräkningar etc men jag har aldrig satsat helhjärtat på något långsiktigt. Jag vill gå ner 30kg på en vecka och tappar motivationen efter bara några veckor. Med LCHF upplevde jag flera positiva effekter. Bland annat:

- Jag gick ner i vikt.
- Min psoriasis läkte ut.
- Jag sov bättre.
- Jag var pigg och glad.
- Min PMS lindrades.
- Min hy såg fenomenal ut.
- Jag åt mer grönsaker än tidigare.
- Jag gick aldrig hungrig.

Så nu är det omstart.

Jag har inget satt måldatum men jag hoppas att jag kan sitta här om exakt ett år och skriva att dagens vikt är 70 prick. Välkommen att följa med på min viktresa!

Kommentarer
Postat av: Träningsplupp

Kul att du delar med dej av din viktresa! Ska bli kul att följa!



Jag började på 107 kg och gick ner 30 kg på 5-5,5 månader. Min berättelse om det finns på min blogg: www.traningsplupp.blogspot.com



27,5 kg - det är ju självklart att du kommer att lyckas med det!! KÖR HÅRT!

/Belinda

2009-11-25 @ 11:26:13
URL: http://www.traningsplupp.blogspot.com
Postat av: Lilla Anna

Jag vill önska dig lycka till! Själv har jag ätit lchf i tre månader. Har gått ner lite grann i vikt. Inte vägt mig så jag vet inte exakt... Men framför allt har jag blivit av med mitt sockersug. Är mer jämt pigg under dagen. Mensvärken helt försvunnit.

Kika gärna in i min blogg där jag lägger ut lite lchf-matbilder.

2009-11-25 @ 13:10:39
URL: http://lillaannpysslar.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0