Äh, vem försöker jag lura?

Jag är såklart döledsen över att stå och stampa på samma vikt i flera månader. Det sorgliga är ju att jag vet vad jag gör fel, men ändå fortsätter jag göra fel. Jag vet vad jag borde äta men ändå upptäcker jag mig själv med fingrarna i kakburken (nej, vi har ingen kakburk, men ni förstår vad jag menar).

Jag förstår inte riktigt var glappet sitter. Vad jag GÖR motverkar ju vad jag VILL. Hur svårt kan det vara?

Fast, fan, inte skulle jag gå runt och vara fet om det var lätt att gå ner i vikt.

Fast det ÄR ju lätt. För vissa i alla fall.

Till en början blev jag peppad över "WOHO! Jag har gått ner 20 kg på 4 månader!"-inlägg men nu blir jag bara deprimerad. Skiter i att läsa viktbloggar. Går det inte bra för mig vill jag inte läsa om någon annan det går bra för.

MÅSTE verkligen komma förbi den här fasen...

Kommentarer
Postat av: Bertil Lind (UBCL på Kif)

Jag tycker att du är modig som visar dina resultat på det här sättet:-D

Klart att det blir jobbigt när det inte händer det där som man ju hoppas på. Men misströsta inte! Snart är det vår och det blir ännu roligare att leva, inte för att jag tror på överdrivet med träning och motion och sådant trams, men visst är det härligt att knalla omkring i solen och höra alla ljud av barn och vuxna som känner värmen.

Lycka till med ditt fortsatta lchf:ande!

2010-04-13 @ 23:27:58
URL: http://bertillind.wordpress.com/
Postat av: Jenny

Klart du blir ledsen och trött på att stå och stampa på samma ställe hela tiden, det ÄR inte kul och man vill att det ska gå framåt - vad är annars meningen med att hålla sig till en särskild kost? Fortsätt kämpa och ta dig ut på härliga promenader i vårsolen så ska det förhoppningsvis hända något (positivt! :P) på vågen! :) Peppkram!

2010-04-14 @ 09:06:32
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: vipsan

Hej goa du,

Jag ville bara tipsa om en bok som hjälper mig när mina tankar inte strävar åt samma håll som jag vill.

Hjärnkoll på vikten, är en bra bok som handlar om hjärnans belöningssystem.

Jag har jätteproblem med att programmera om min hjärna och det är just de där snabba belöningskickarna som jag saknar.

Stor kram

2010-04-14 @ 09:21:16
URL: http://vipsan.blogspot.com
Postat av: Petra

Du kommer att klara det! Ibland så behöver man bara en paus och då är det ju jätte bra att du står still än att gå upp i vikt. När du känner dig redo igen så kommer du igen med nya tag och ny motivation. Tror att psyket fungerar lite så, iblan orkar man bara inte fastän man vill.

2010-04-14 @ 09:43:45
URL: http://www.metrobloggen.se/lchfdelux
Postat av: Anonym

Du kommer att lyckas, är helt övertygad.

2010-04-14 @ 12:10:05
Postat av: Isabelle

Det är världens jobbigaste fas, men det går! Håll ut!

2010-04-15 @ 08:18:54
URL: http://dagarutansocker.blogspot.com
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Jag har ocksa hamnat i en san där fas...vikten rör sig nedat men hemskt sakta och jag känner mig inte sa motiverad som för nagon vecka sen. Hoppas i alla fall atr det ska lätta snart. Hoppas det gör det för dig med!

2010-04-16 @ 21:41:17
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0