Dag 126

Frulle: En bit fläskkarré, ett stekt ägg, svart kaffe.
Halvdagsfika: Räkmacka (minus macka), svart kaffe.
Sen lunch: Fläskkarré m gräddsås.
Middag: Kebabsallad utan lök o tomat, kaffe m mjölk.

Oh well. Dagen blev inte prickfri. Gräddsås till lunch (hade inte mycket hemma) och mjölk i kaffet efter maten. Men det kunde varit värre. Jag hade besök av min handledare från bemanningsföretaget idag och hon hade med sig ett stort påskägg(!) fyllt med godis. Sen sa hon "Oj, ja, du kanske inte äter sånt här men du kan väl ge pojkvännen?". Sen sa hon "Visst har du gått ner i vikt sen vi sågs senast?" (vilket var i januari). Det kändes toppen att höra. Påskägget fick stanna på jobbet btw, det lär bli uppätet inom en snar framtid. Dock inte av mig.

Apropå mitt urtråkiga aprilskämt så kan jag i ärlighetens namn säga att jag aldrig skulle byta från LCHF till kalorirestriktiv diet. Jag har försökt många gånger tidigare vilket resulterat i att jag mått skit, varit konstant hungrig, förvärrat min psoriasis och en hel del annat skit. Jag har gått ner i vikt men sen har vikten skenat när jag inte kunnat hålla mig till 800-1200 kcal/dag. ALDRIG mer, I tell ya. Väger ju inte 90 pannor för att jag provat bantningsmetoder som funkar tidigare. :-)

Annars har dagen varit finemang. Katten var det inget större fel på, fick meducin att droppa i nacken på våra tre katter så dom inte smittar varandra (öronskabb). Blodörat ska eventuellt tömmas om 10 dagar, ska på återbesök. Men fuck it, vad dyrt det är. 10 minuters besök. Ett recept utskrivet. De rensade örat lite på honom. BANG; 895 spänn. Öööh, vad var det som kostade så mycket? Ja ja. Veterinärerna var trevliga i alla fall.

Sen åkte vi till Heron City och spelade flipper, arkadspel och bowling. Samt såg Avatar. Den var väl okej. Pocahontas med ny teknik, typ.



Nähäpp. Sleeping time!

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0