Dag 127

Dagens intag har varit... sådär. Mycket pga extremtröttma som gjorde att jag inte orkade gå och handla. Inte alls någon ordentlig mat-dag. Men det skulle kunna varit värre (om jag haft godis hemma t.ex, grov pms jao).

Frulle: 70gr bacon, 50gr falukorv, två stekta ägg, kaffe m grädde.
"Lunch": Makrill i tomatsås
Fika: Några bitar 85% choklad o jordnötssmör.
Middag: Köttfärs- och ostomelett.

Jag var sådär övermänskligt sötsugen på dagen så då blev det choklad. Aja baja Maja. Men min motståndskraft = 0 när det kommer till den här tiden på månaden. Åt fyra bitar, skulle lätt kunna smällt i mig hela chokladkakan om jag inte tänkt efter både en och två gånger om det var värt det eller inte. Kom fram till att det inte var det.

Även rengjort öronen på alla tre katterna idag. Babyolja, bomullsrondeller och tops. Just like the vet said. Hämtar ut deras skabb-droppar på måndag. Kan ju säga att ingen av katterna blev jätteglada men att jag i alla fall är en väldigt stolt kattmamma. Gnodde ur öronen på dom och de lät mig göra det utan ett knyst eller ett enda fräs. När vi var med Sigge till veterinären hade tjejen aldrig sett en så lugn och snäll katt sa hon. Han sa ingenting trots att han har problem med både blodöra och en liten inflammation.

Men för att återgå till det bloggen egentligen handlar om (just det ja, LCHF) så känner jag att jag är på gång igen. Trots dagens slöhet. Har börjat få ont i nacken igen och vrickade foten igår så jag är ganska imobil, men snart blir det promenader i solen. Imorgon kanske? Eller så åker vi hem till mamma under påsken, det beror på hur min sambo mår (han har chippat en tand och värken kommer och går).

Nä, nu halkade jag ifrån ämnet igen. Lika bra att jag lägger ner för idag.
Glad påsk på er!

Kommentarer
Postat av: karin

hej igen

fick aldrig savr på min undrar hur det gick med övergångeng fråb vlcd till lchf? Har hört att många misslyckats med det, men det verkar ju ha gårr bar för dej? Hur länge höll du på med vlcd?

2010-04-03 @ 21:55:28

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0