Dag 134

Gårdagens intag.

Frulle: 70gr bacon, scrambled eggs, kaffe m grädde.
Lunch: Fläskkarré m broccoligratäng, kaffe m mjölk.
Middag: Grillspett, tsatsiki och grönsallad.
Biosnacks: Diverse nötter doppade i mörk choklad.

Hade lite halvbråttom när jag plockade ihop biogodis igår, tyckte att nötter i mörk choklad var ett bra val. Men när jag ställde mig på vågen imorse tänkte jag "vad i helvete?" och kollade Exotic snacks hemsida. Det visade sig att nötterna med mörk choklad innehåller 38-45gr kolhydrater/100gr! Det är ju bara aningens bättre än vanlig mjölkchoklad. Wtf?

DANG IT! Så, gårdagens lärdom? Ska jag promt ha biogodis blir det antingen naturella nötter eller ren choklad med 85-90% kakao.

Jag borde ju ha lärt mig vid det här laget vad som är okej och vad som inte är det. Suck.

Kommentarer
Postat av: mona

öh vi bantar då =D

2010-04-10 @ 18:26:00
URL: http://monsans.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0