Dag 143 & 144

Jag vill börja med att säga att de två senaste dagarnas matintag INTE är LCHF. Alls.

Dag 143
Frulle: 4 skivor stekfläsk, två stekta ägg, kaffe m grädde.
Lunch: 8 köttbullar, tre rostmackor m smör o ost.
Middag: Tre mockarutor och té.

Dag 144
Frulle: Två stekta ägg, svart kaffe.
Lunch: 6 köttbullar, broccoli, kaffe m mjölk.
Fika: Två bananer, ett päron, kaffe m mjölk.
Middag: Skivad nötfilé, kryddsmör.

Nu kanske ni undrar vad jag håller på med? Tömmer kyl och frys på allt ätbart är mitt uppriktiga svar. Inte nog med att jag är glupande hungrig, jag är även komplett pank och bankrutt. En katt som behandlats för blodöra samt skabb hos en jäkligt dyr veterinär och en sambo som har en trasig tand har helt slagit hål på vår ekonomi just nu.

Det jag ändå har i kyl och frys som är LCHF-vänligt just nu är: Smör, nötfilé och grytbitar. That's it. Äggen tog slut imorse. Så det går liksom inte att äta ordentligt. Impossible. Vilket självfallet känns kasst, men det finns inte mycket att göra åt saken.

Annars är det sådär faktiskt. Jag är trött 24/7 men kan ändå inte sova ut på helgerna. Jag är hungrig precis hela tiden men ingenting smakar bra, inte ens det jag egentligen inte får äta. Kaffebrödet igår käkade jag för att jag var hungrig, inte sugen. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att vända på det. Sambon ska få pengar för lite extrajobb snart och jag får ju lön på fredag el. måndag. Men det är väl egentligen inte i pengarna problemet sitter. Jag behöver få energi till att göra saker. Laga mat, umgås med familj och vänner, ta mig ut i solen. Sånt simpelt. Att kryssa mellan jobbet och soffan är ingen vettig tillvaro. Missförstå mig rätt, jag trivs jättebra på jobbet och tycker ju om att vara hemma. Men ni förstår väl vad jag menar.

Så, prio ett, ta tag i mig själv.

Fast det har ju alltid varit prio ett.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0