Dag 145

Suckarnas dal. Fortfarande inga pengar inom synhåll.

Frulle: Nutrilett-shake.
Lunch: Nötfilé, broccolibuketter, kaffe m mjölk.
Fika: Banan, kaffe m mjölk.
Middag: Chokladbollssmet.

Nutriletten har jag kvar i skafferiet sen förra året. Har väl 20 påsar eller något kvar. Och eftersom jag inte har någonting ätbart i kylen blev det en sån till frukost. Jag tycker inte dom smakar illa men jag blir ju inte mätt för fem öre. Lunchen var väl okej fast alldeles för fettfattig. Sista nötfilén var det också.

Och vadan denna fasansfulla middag? Mja. Jag gick igenom kyl, frys och skafferi. Det enda jag verkar ha hemma är torrvaror från när jag bakade till fredagsfikan på jobbet för någon månad sen. Och smör. Och by the way, nu är smöret slut.

Efter inventering av hela köket kom jag fram till en slutsats i alla fall. Får inte min sambo sina extrapengar senast imorgon blir det till att låna pengar så vi klarar oss fram till måndag. För det är tydligen då jag får lön. Jag hoppades på fredag but no. Och det är ju inte bara vi som ska äta, det är ju katterna också (även om dom liksom deras ägare är rätt tjocka och kanske inte skulle behöva äta så mycket).

Apropå att äta så känner jag att det mesta verkar gå åt helvete nu. Jag vet inte riktigt varför. Mitt humör är i botten, jag sover dåligt, äter kasst (fast det kan jag inte hjälpa i nuläget) och har ingen ork till att göra någonting. Jag tänkte ta en promenad idag efter jobbet och lyssna på ljudbok. Det brukar göra mig glad. Men jag orkade inte. Soligt och fint väder men... nä.

Vad i hela friden hände med mitt toppenhumör jag hade för några veckor sen?

Kommentarer
Postat av: MYMiC

Usch, gillar inte då man tappar sitt superglada och bubbliga humör! det händer inte mig så ofta, men om det händer så är det drygt ,haha :/

2010-04-20 @ 22:10:06
URL: http://mymic.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0