Frågar ni så svarar jag

Karin undrade om hur det gick för mig med övergången VLCD till LCHF.

Jo, såhär var det: Jag började med nutrilett nån gång i mitten av april för att jag var less och ville ha en välbehövlig kickstart. Vägde då runt 104 kg. Efter 11 dagar med nutrilett la jag ner och styrde om till LCHF istället. Då hade jag gått ner 5,5 kg. Jag fasade inte in mat, sånt orkar jag inte med. Är alldeles för otålig. Så jag gick över direkt till bacon och ägg till frukost istället för en shake. Och fortsatte gå ner i vikt. Käkade LCHF i ungefär 7-8 veckor, fram till midsommar, och gick ner ytterligare 5 kg. Hade inga omställningsproblem alls och tyckte det funkade toppenbra.

Men sen ballade jag ur totalt och fick ett frispel på kollisar under en fem månaders period. Från att ha vägt 93 kg gick jag upp till 98, men veckan innan jag kom in på LCHF-spåret igen gick jag ner -2,5 kg (för att jag inte hade mat hemma inte pga nån VLCD-kur). Började om med LCHF i slutet av november.

Jag skulle aldrig rekommendera någon att käka typ nutrilett eftersom det mest är socker och skit i (och för att kroppen tar stryk av så lite kalorier om dagarna) men jag är inte den som säger "Så ska man inte göra". Jag har världens sämsta tålamod så jag behövde en ordentlig start. Då funkade nutrilett utmärkt.


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0