Back to life, back to reality

Nä, det är inte alls så sorgligt som det låter. Min semester är slut nu och jag är tillbaka på jobbet, men det är faktiskt riktigt skönt. Jag gillar verkligen mitt jobb och det känns bra att återgå till vardagsrutinerna.

Jag har helt och hållet glömt att väga mig senaste dagarna, men jag antar att det bara är bra. Inte stirra sig blind på siffrorna på vågen. Visst vill och ska jag ner i vikt, men väger jag mig varje dag börjar jag nojja och har man redan en släng av dåligt förhållande till mat kan det genast bli mycket värre. Imorgon tänker jag väga mig igen. Tror dock inte på några större framsteg (om några alls). Inte varit speciellt restriktiv med kollisar. Haft mjölk i kaffet, tagit en banan på jobbet och käkat falukorv. Så det känns ju rätt givet med ett litet plus. Vilket är okej iofs, kroppen tappar ju inte 5 kg på kort tid utan att stanna upp så smått.

Well well.

Nu ska jag fortsätta spendera kvällen med enbart mig själv som sällskap. Spela lite tv-spel och slöglo på dokusåpor. Sambon är ute i skärgården och kommer inte hem förrän imorgon. Men först ska jag ta mig en dusch och prova min nya hårfön (min allra första icke desto mindre).

L8er!

Kommentarer
Postat av: Losli

jag gör precis samma sak o väger mig allt för ofta. då blir man bara deppig o tröstäter...

men jag tänkte på en sak; mäter du dig?

under dom två senaste veckorna har jag gått upp ca 1,5-2 kg men minskat 3,5 cm runt magen.

i slutändan är det ju måtten som räknas, iaf för mig =)

ett tips, så man inte stirrar sig blind på kilona



kram på dig

2010-08-27 @ 08:05:28
URL: http://whoislosli.blogspot.com
Postat av: Pärlan

Hur går det för dig? :)

2010-09-03 @ 20:14:24
URL: http://phatgirl.devote.se

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0