I luv semester

Semestern har äntligen blivit toppen igen efter magsjukan, idag kände jag mig inte illamående en enda gång. Victory!

Var på Gustaf Mellbins i gamla stan och köpte underkläder. Snackat om att gå dit i flera år eftersom de ska vara fantastiskt bra på stora BH:ar för oss med lite större brön. Och dra på trissor. Jag har i min enfald gått runt och trott att jag har typ 85-90E i flera år, aldrig riktigt fattat hur man ska mäta. Men vips så säger hjälptjejen i butiken "Du drar 75H". Så nu har jag en ganska dyr men oerhört välpassande BH i shoppingpåsen. Fan va najs, kanske kan slippa min återkommande nackspärr från och med nu!

Lunchade med min BH-dejt (mötte upp en kompis som skulle köpa amnings-BH) och sen åkte jag hemåt. Hoppade av vid ett köpcentrum och mötte upp min sambo. Shoppade lite mer kläder, sen åkte vi till Heron och såg The Expendables. Och döm av min förvåning, jag tyckte den var bra!

Ätit ute både lunch och middag idag alltså. Mozzarellafylld kycklingfilé m gräddsås och sallad till lunch och en gyrostallrik utan pommes till middag. Kanske ingen ultimat mat-dag, men jag är ändå oerhört nöjd med att jag håller så hårt på LCHF.

Igår gjorde jag förresten en sjukt god soppa inspirerad av en polare:

Koka broccoli och blomkål mjukt i buljong. Mixa. Koka upp, slå i lite grädde och extra kryddor om det behövs. I med riven ost (jag tog västerbotten) och puttra ihop till lämplig konsistens. JÄTTEGOTT och lätt att göra. Fler såna recept tack.

Ligger för närvarande på -5,3 kg och det är jag otroligt glad och nöjd med. Sakta men säkert nedåt nu. Inga utflykter uppemot tresiffrigt igen.

På måndag börjar jag jobba igen, då drar jag och fixar terminskort på simhallen vid jobbet. Skönt.

Det går bra nu. :-)

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0