Kräftskiva ftw

Idag lyckades jag med konststycket att bara äta en enda gång på hela dagen. Kanske inte verkar vara nån big deal för andra, men för mig var det i det närmsta outhärdligt. Åkte på kräftskiva och skulle äta något på vägen eftersom jag bara druckit kaffe till frulle, men då hade sambon glömt kortet hemma och det blev inget käk. Väl framme tog det tre timmar innan vi åt något. Eller nej, det är inte riktigt sant. Det bjöd på blåbärspaj (mums) med glass när vi kom dit. Men jag äter ju inte mjöl eller socker så jag tackade bara ja till kaffet. Bra gjort av mig, men magen klagade.

Till slut, kl.19 var det dags att käka. Åt mig mätt på kräftor, ost och tre glas rödvin. Sen åkte vi hem runt 23:30 efter en mycket trevlig kväll. Hemma igen och fortfarande proppmätt. Men gott var det.

Nu ligger jag iaf -5 kg på 10 dagar. Nästan bara vatten, absolut, men jag är ändå jäkligt nöjd. Nu är det bara några kilon kvar innan jag är på banan igen. Dvs tillbaka på vikten jag var på innan jag började gå upp igen.

Om man bara kunde komma till det stadiet där man slutar pendla så förbannat utan bara går ner sakta men säkert. Men den dagen kommer väl aldrig. Borde jag väl ha insett nu.

Men som sagt. Är på väg ner igen i alla fall. Nu har jag f.ö. semester igen så det blir lite sporadiskt med inlägg. Men snart (om drygt 10 dagar) börjar jag jobba igen och då ska jag köpa klippkort på badhuset. Simma, äta bra och må bra. Det är min fantastiska höstplan.

Fatta vad bra jag kommer se ut om några månader. Och hur bra jag kommer må! Can't wait. :-)

Kommentarer
Postat av: Wille

Det går ju grymt bra för dig igen. Lycka ska man mäta i om man mår bra och har trevliga dagar, inte på vad vågen visar. Med LCHF så upplever jag faktiskt lycka redan vid frukosten eftersom jag vet att jag kommer att må bra och vara nöjd den här dagen (utan godis, utan hungesug osv). Det är positivt. Idag blev jag rejält spöad av Olle Sarri på en golftävling, men skit samma. Nästa gång spöar jag honom. Ha det bra alla dagar:-)

2010-08-13 @ 16:05:15
Postat av: Sulan

weeey! Kör hårt! vet hur det är det där, jag är tillbaka på min startvikt haha, men semester är förrädiskt, och även ett jobb som tar precis alla krafter man har kvar, men det är bara "gör om gör rätt" det är ju lixom aldrig för sent =)

2010-08-14 @ 06:00:27
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Kämpa pa =)

2010-08-14 @ 19:48:22
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Shit, 5kg på 10 dagar är skitbra! Duktig du är :)

Det kommer bli en skitbra höst för dig!! :)

2010-08-15 @ 12:32:38
URL: http://phatgirl.devote.se

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0