Lite snack men mycket verkstad!

Jag har varit väldigt frånvarande från internet över huvud taget senaste tiden. Jobbar ju framför dator så det kanske inte är så konstigt. Men hur som helst, hur går det för mig då?

Jodå, det går faktiskt hur jäkla bra som helst!

Eller, inte hela tiden kanske. Inte alls egentligen, om man slår ut det på sista veckorna. Jag har mölat i mig bröd, pizza, chips, you name it. Blivit tjockare och tjockare som en följd (så klart) och mått riktigt ruttet. Och när jag mår dåligt/känner mig hängig etc så käkar jag ju förstås mer. Ond cirkel. IGEN. Suck.

Men efter en (minst sagt) vidrig helg med panikkänslor och mer kolhydrater än jag ätit senaste året (typ) så fick kroppen nog. Jag pallar inte. Känt mig bakfull och utslagen, inte orkat ta mig för någonting. Så jag börjar om från scratch. Typ.

Jag vet inte riktigt vart motivationen kom ifrån men helt plötsligt började jag äta hur bra som helst. Och är inte sötsugen alls. Eller hungrig mellan måltiderna. Dessutom har jag dragit fram min stackars dammiga crosstrainer och tvingat alla muskler som absolut inte vill röra på sig att göra just det.

Det är klart att det känns jävligt dumt att ha gått upp så mycket i vikt. Självklart. Att kunna se kort på sig själv som bara är några månader gamla och tänka "fan, såg jag sådär bra ut?". Men jag ska ju dit igen. Skam den som ger sig.

Så jag har verkligen inte kommit någonstans rent fysiskt på sistone, men mentalt har det i alla fall ljusnat. Jag ser fram emot den här hösten.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

den mentala biten är det viktigaste. lycka till och håll i nu! :D

2010-08-03 @ 21:13:39
URL: http://dagarutansocker.blogspot.com
Postat av: Pärlan

Vad härligt att höra att det går så bra nu, hoppas verkligen att det fortsätter såhär :D

2010-08-10 @ 10:30:59
URL: http://phatgirl.devote.se

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0