Torsdagsroligt!

Ja, kanske inte för alla, men definitivt för mig! Käkade ägg och bacon till frulle sen åkte jag pendeltåget mot sydost och mötte upp en kompis. Blev bjuden på kinabuffé till lunch. Vilket väl var helt okej ur LCHF-synpunkt. Käkade mestadels wokade grönsaker, kyckling, kött och sallad men även en sjukt god currysås. Som det antagligen var en massa mjöl i (men wtf, hur ofta blir man bjuckad på kinalunch liksom). Sen gick vi och köpte en kaffe på kulturhuset och satte oss i solen och pratade om två favoriter: Buffy the Vampire Slayer och God of War III. Hem till henne efter en runda på BR leksaker och satte på mer kaffe. Några bitar 86% choklad och sen fem timmar Persona 4 där jag satt med monster faq:en hela tiden.

Så jäkla bra att ha vänner som har lika nördiga intressen som jag själv. Skulle hon även vara en sucker för schlager skulle vi praktiskt taget vara samma person. Höhö.

Hängde även med den här urgulliga hårbollen. Försökte mig på att vrida bilden, men det misslyckas och jag orkar inte försöka mer. Så vill ni se hur han ser ut får ni vrida huvudet istället.



Nu sitter jag och kollar på när sambon spelar Skate 3 och funderar på att knoppa in snart. Imorgon ska jag träffa systern och syskonbarnet och fredagschilla. På lördag ska jag fira ett annat syskonbarns födelsedag och på kvällen blir det brädspelskväll med några vänner. Och på söndag blir det finfrämmande i form av en gammal skolkamrat som jag inte träffat på ett år. Min semester är jäkligt bra.

På måndag börjar allvaret igen (jobbet alltså) och det ser jag faktiskt fram emot. Kommer bli en innehållsrik höst med en massa grejer som måste göras. Och på måndag ska jag även tjacka terminskort på simhallen och köpa mig en ordentlig baddräkt.

Allt rullar på med andra ord och jag har det finemang. Dessutom börjar det bli lite höst i luften och det tycker jag verkligen om. Känns som hösten alltid är något av en nystart. Kanske är något jag har med mig från när jag var liten och skulle börja skolan igen efter sommarlovet.

Gick f.ö. upp 0,7 kg under natten. Jag skyller allting på falukorven med tomatsås jag käkade igår. Men det är bara vattenvikt, det försvinner väl tills i övermorgon eller nåt. Och ersätts väl av vattenvikt från dagens currysås...

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0