Some girls are bigger than others

Här har ni 96 missnöjda kilo halvfinne.



Jag kan inte riktigt greppa att jag väger så inihelvete mycket heller. Fast jag varit ordentligt fet sen jag var 18. Jag blir alltid lika förvånad när jag ser mig själv på kort. "Jaha, är jag verkligen sådär tjock?". Fotades för ID-bricka på jobbet häromdagen. Fick se kortet i digitalkameran och hörde mig säga "Jamen, det där vart ju bra" fast jag egentligen ville börja grina. Fotbollsfeja deluxe. Helt klotrund med små grisögon.

Nää. Nu är det snart slut på det här året också. Kanske dags att hålla ett nyårslöfte för en gångs skull? Mina tankar går typ såhär: Inget socker, inget mjöl, ingen alkohol. Det sistnämnda är nog enklast att hålla eftersom jag dricker så sällan i nuläget ändå. Säger jag nu ja, men så blir det sommar... ja, vi får se. Inget socker, inget mjöl. Det är där skon klämmer som värst. Ratar jag socker och mjöl är väl hälften vunnet.

Mmm, vi får se. Jag har nån vecka kvar att slipa på nyårslöftena.

I övrigt ser det väl hyfsat bra ut. Jobbet går jättebra (fast vi har VÄLDIGT mycket att göra just nu) och med maten går det okej. Orkar inte riktigt vara benhård så det har blivit en hel del mjölk till kaffet och en lussebulle med tillhörande glögg i söndags. Oh well. Med tanke på hur senaste veckorna sett ut är det väl ett under att jag aldrig kom över 100-strecket, man får vara glad för det lilla.

Inte hetsätit på 10 dagar eller nåt sånt och det är ju också skönt. Varken kroppen, psyket eller plånboken pallar matorgier. Kontoret svämmar över av chokladaskar, korgar med 5 kilo godis och pepparkakor. Men jag har inte varit sugen. Kanske var bra att ha en hetsätningsperiod ändå, har verkligen fått avsmak för allt var godis heter.

Nej. Nu känner jag att jag bara rabblar på fast jag egentligen inte har något att säga. Jag bara ältar och ältar samma saker jämt. "Nu äter jag bra, oj vad jag är duktig" och "Nu äter jag dåligt, vi ses om en månad och då har jag gått upp 8 kg".

Oh well. Förr eller senare måste väl den däringa självdiciplinen ha infunnit sig. Happy days. Tills vidare får jag gå runt och klaga över att jag har dålig karaktär.

Fantastiskt att jag fortfarande har så pass många besökare ändå, med tanke på vilken värdelös smal-blogg det här är, blir ju bara tjockare och tjockare. Ni kan tipsa för era alldeles för smala vänner om den här bloggen. Följer de mitt exempel kommer de ju inte ha några som helst problem med att fetta på sig lite.

Nä. Middag, TV sen sömn. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du ser inte tjock ut. Rätt normal tycker jag.

2010-12-21 @ 20:40:53
Postat av: Hanna Skattberg

Tjenare, hur mårs de?:)

2010-12-22 @ 14:19:00
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/
Postat av: Joline

Inte ska du känna att du har en dålig "smalblogg"! Du är en ärlig människa som tampas med svårigheterna som finns i livet! Hoppas du finner något som funkar för dig framöver. Ett tips jag kan ge är att du inte ska vara så hård mot dig själv!

2010-12-25 @ 23:08:02
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Postat av: Emma

Du har ju den bästa smalbloggen, många andra skrivs av beskäftiga hurtbullar men du skriver ärligt och öppet om de problem som du upplever och som visat sig vara samma problem som jag tampas med. Din blogg har blivit lite som en hemlig kompis eftersom det visar att trots att du har det svårt ibland så kämpar du på och då kan jag också göra det. Heja dig! Du är bra!

2010-12-27 @ 12:30:10
URL: http://apan-emma.blogspot.com
Postat av: karin

förresten: du började på 103 ca och är nu nere på 96? 6 kilo mindre- de säger ju dessutom att LCHF ger mer muskelmassa.

2010-12-28 @ 11:56:04
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Jag tycker i alla fall att du har en intressant blogg! Och du kämpar pa!

2010-12-28 @ 23:28:25
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Lotta

God fortsättning!

Gillar din blogg för den är så ärlig och

att jag känner så väl igen mig själv i den.

Kram Lotta

2011-01-07 @ 06:46:36

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0