Veckan efter

Glömt bort att uppdatera. Haft fullt upp. Förra måndagen vägde jag som bekant 99,3 kg. Igår vägde jag 95,6. -3,7 kg på en vecka. Inte varit speciellt strikt men jag har iaf inte tryckt i mig mat. Så det går åt rätt håll igen. En liten tröst. Mår bättre nu än jag gjorde förra veckan. Det vänder nu, det måste det göra. Idag håller vi tummarna för att syrrans prover ser bra ut och att cancern inte spridit sig. Uppskattar kommentarerna jag fått, men att säga att bröstcancer idag är en sjukdom man blir frisk från bara sådär idag är väl att ta lite lätt på det. Ja ja. Nog om det. Allt kommer gå jättebra. Nu måste jag duscha och sticka till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Va skönt att du kommit upp på rätt spår igen! :)



Självklart är cancer inget man blir frisk från bara sådär. Det är en lång resa tills man blir friskförklarad och det är samtidigt en jobbig resa, både för den som drabbats och anhöriga. Men de flesta blir som sagt till sist friska idag; 90% av alla som insjuknar lever fortfarande efter 10 år och det är bra odds för att vara cancer. Men man ska självklart inte ta lätt på sjukdomen bara för det!



Jag håller alla tummar jag har för din syster!



Kramar.

2010-12-21 @ 07:00:52
URL: http://silverscreen.blogg.se/
Postat av: Nettie

Jag anar att det kan vara min kommentar du syftar på vad gäller din syster...?

Jag menade inte att ta lätt på sjukdomen, bara att jag tyckte kvinnans ord var så fina och ville dela med mig av dom.

Jag håller tummarna för att allt kommer gå bra!

Kram, Nettie

2010-12-21 @ 12:46:01
URL: http://jeanetti3.wordpress.com
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Grattis till viktminskningen! :)



Hoppas allt gar bra med din syster!

2010-12-28 @ 22:46:50
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0