Dag 68

Frulle: 70gr bacon, scrambled eggs.
Lunch: Kycklingklubba, lite bea, babyspenat, salladsost.
Middag: Köttbullar i gräddsås.
Filmsnacks: 2 rutor 85% choklad.

Jag var inte ens sugen på choklad, men sambon hade köpt hem så det blev två rutor ändå. Måste säga till honom att sluta köpa hem choklad. Trots att det är helt okej att ta en ruta då och då känner jag att jag äter bara för att det finns, inte för att jag är sugen. Såg den norska skräckisen Rovdyr och den var inget jag rekommenderar. Men trevligt med filmkväll i alla fall. Vi ses så sällan nu när vi jobbar så olika tider.

Morgonens vägning var förresten en väldigt bra start på dagen, tack för alla grattis. :-)

Bara att fortsätta som jag gjort hittills så kommer det bli toppen det här. Måste ändå säga att det känns löjligt enkelt med LCHF. Visst att man är rätt begränsad, men jag måste ha ramar annars går det inte. Dessutom håller jag mig mätt väldigt länge. Käkade lunch igår kl.11:30 och käkade middag runt 22:00 (var på stan till sent). Inga problem. Visst att jag var hungrig när jag kom hem, men inte alls så som jag skulle varit om jag gått över tio timmar utan mat för några månader sen.

Dessutom sover jag helt fantastiskt bra och börjar nog bli något av en morgonmänniska(!). Det trodde jag aldrig.

Kommentarer
Postat av: ~Sara~

Så känns det för mig med, var är haken liksom? =P Dock är jag inte 100% strikt men ändå märker jag så stor skillnad. Och det är nästan för enkelt!

Förresten, har du märkt några ekonomiska förändringar? Blir det dyrare eller billigare att handla mat nu?

2010-02-06 @ 10:49:59
URL: http://mabranu.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0