Dag 78

Frulle: Salami- och ostrullar.
Lunch: Kycklinglår, coleslaw, fetaost.
Fika med jobbet: Kaffe m mjölk.
Middag med jobbet: Förrätt; Råbiff m äggula o rostad lök. Varmrätt; Hjortpepparstek, potatiskaka och gräddsås. Två glas vin, ytterligare en kopp kaffe.

Phew, vilken dag! Firade av en kvinna som gick i pension idag och det var verkligen hur trevligt som helst! Åkte ut på djurgården och gick på konstutställning, sen blev det fika på ett parkcafé och till sist middag på ett riktigt mysigt ställe. Idag har jag alltså ätit potatis för första gången på 78 dagar. Det var ingen stor kreation och känner mig inte däst. Tänkte egentligen be om grönsaker på sidan istället men vår kypare gjorde något av en grej att inte skriva upp vad var och en ville ha så jag orkade inte bråka.

Hur som helst var det en riktig toppenkväll. Nu har jag jobbat en månad där jag befinner mig nu och jag HOPPAS verkligen att de vill ha kvar mig när min behovsantällning löper ut i sommar. Att tycka att det är roligt att gå till jobbet på mornarna känns helt underbart.

Ja ja. Nog om det. Även om dagen inte vart fullt så strikt som jag skulle velat är jag väldigt glad över att jag inte ens var sugen när folk åt tårtbitar och paj på fikat och fick in creme brulé till efterrätt vid middagen. Inte ens lite sugen faktiskt. BRA. Om det bara kunde hända något på vågen också (börjar faktiskt bli liiite otålig, gör jag fel någonstans?).

Kommentarer
Postat av: sulan

Det är ju rätt vanligt att viktnedgången stannar av efter ett tag, men ge det lite tid så tror jag att det kommer sätta igång igen faktiskt =) Sen kanske du äter för mycket protein och för lite fett, det läste jag kunde vara en anledning till viktstopp.

2010-02-13 @ 10:30:19
URL: http://aillinora.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0