Dag 81

Nya friska tag. Det har varit minst sagt turbulent här på hemmafronten senaste dagarna men nu börjar det lugna ner sig. Handlingsplaner, telefonsamtal och renande gräl, sen kändes det bättre.

Frulle: 70gr bacon, två kokta ägg, kaffe m grädde.
Lunch: Kebabsallad, kaffe m mjölk.
Middag: Picnicbog, skysås och broccolibuketter.

Imorse vägde jag mindre än jag gjort på många år, trist bara att vägdagen är imorgon. Det var ju en "fusksiffra" imorse eftersom jag faktiskt inte fick i mig mycket att äta igår. Så jag antar att det plussas imorgon, men tålamod tålamod tålamod. Jag går ner rätt långsamt men jag försöker intala mig själv att det är bra. Eller, jag VET ju att det är bra, det är bara svårt att övertyga sig själv. Går man ner långsamt hänger skinnet med, man har lättare att hålla vikten när man väl når normalvikt och allt det där. Yeahwell.

Nu ska jag laga middag, picnicbogen åker in i ugnen idag istället för igår. En liten alla hjärtans dag-middag i efterhand. Och på egen hand. Men jag trivs med mig själv som sällskap nu för tiden ändå. Har lärt mig att jag och sambon bara är hemma samtidigt tre kvällar i veckan (som mest). Det tog några veckor att vänja sig, men det är faktiskt inte så tokigt.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0