Dag 85

Frulle: 70gr bacon, scrambled eggs, té m grädde.
Lunch/Middag: Korvstroganoff, kaffe m grädde.
Kvällssnacks: Yoghurt m hallon.

Alldeles för mycket kolhydrater idag. Grädde, creme fraische, yoghurt, tomatpuré, lök, hallon... Ja ja. Dessa är ok att äta om man bara tar lite grann, men dagen som helhet känns som en enda lång kolhydratsfest. Men så går det med ytterst lite pengar på fickan och inte mycket till valfrihet i kylen. På torsdag stömmar (snarare droppar) pengarna in och då ska jag ner till Ica och fynda billig picnicbog. Stuffa frysen (och kylen, nu är smöret helt slut och äggen tar slut imorgon vid frukost).

Imorgon åker jag hem till min mamma och kollar på melodifestivalen. Det ska bli otroligt trevligt. Är fortfarande inte bra i nacken, men jag har inte planerat in några tunga lyft eller krävande fysisk aktivitet så det spelar ingen roll. Får hoppas vi inte blir insnöade bara för på måndag vill jag jobba. Fy tusan vad det suger att sitta hemma och inte kunna göra någonting. Visserligen såg jag den rafflande finalen i karlarnas konståkning, men i övrigt är dag-TV inget att jubla över.

Nämen, nu är det Two fat ladies på TV. Det är något att hurra över i alla fall, eller är det bara jag som tycker det?

Edit: Var så mätt efter middagen så det blev aldrig någon yoghurt.

Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Jag älskar Two Fat Ladies! Det känns så avslappnat och hemtrevligt att få vara med dem i köket, för att inte tala om maten...mmm...

2010-02-19 @ 18:34:56
URL: http://metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Uffe

så du e oxå ett matlagningsprogram freak ;)

2010-02-21 @ 18:27:26
URL: http://www.lchf.jimdo.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0