Folk som hatar tjockisar

Har inte läst Katrin Zytomierskas blogg på sjuuukt länge så jag kollade igenom den idag (sitter ju hemma med nackspärr som sagt). Läste ett av hennes inlägg där hon jålar på om att feta människor är idioter som inte bara går ner i vikt. Eftersom hon är gravid och har gått upp i vikt förstår hon vad feta går igenom varje dag och hon kan inte för sitt liv förstå att tjockisar inte går ner i vikt, vet dom inte hur illa de har det?

Det var nog det dummaste jag läst på länge.

Samma sak med ett flashback-forum som bara handlar om att feta människor är idioter (och fula, patetiska, sorgliga etc).

Är det konstigt att man som tjock hatar sig själv när det verkar som alla andra gör det också?

Något som folk inte verkar förstå är att det inte finns feta människor som VALT att vara tjock. "Men banta då!". Wtf tror ni jag gör? Jag har bantat sen jag var liten och har bara blivit tjockare och tjockare (tills nyligen). Men jag skyller inte på någon sjukdom eller genetiken. Jag kommer från en skara på sex systrar och jag är den enda som inte är normalviktig. Samtidigt kan jag inte gå med på att min fetma är självvald. Jag har aldrig trivts med att vara överviktig och kommer aldrig göra det. Min fetma beror på att jag tröstätit i många år. Jag vet fortfarande inte riktigt varför, men det är väl något jag får komma till insikt med vid ett senare tillfälle.

Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget, kanske bara att jag tycker det är sorgligt att väldigt många verkar tro att fetton blir just fetton enbart för att de älskar mat. Puckon.



Nu ska jag sura på min favoritkudde framför TV:n ett tag och se om Snakes on a plane.

Kommentarer
Postat av: Mia

Fan vad hon visar sin OKUNSKAP genom detta yttrande.



Sen att hon jämför sin graviditet med överviktig ej gravid person...att det ens skulle vara jämförbart? Eller jo..förvisso...man kanske kan jämföra det med centimeter. Men graviditeten beror ju på en naturlig sak...medans annan övervikt (som ej har med barnafödande att göra) e en helt annan.



Jag har ALDRIG valt att vara tjock, fet. Jag har alltid önskat att jag vore som ALLA andra. Men jag har inte förstått mig på min kropp. Nu har jag börjat förstå hur den fungerar, men inte fullt ut än.



Det känns som vissa bara tror det e så LÄTT att gå ner i vikt. Som om det inte e några problem. suck grattis till dom om de bara kan krympa när och hur som helst!



Nu blev detta väldigt flummigt! sorry!

2010-02-22 @ 15:27:54
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0