Jag är så himla glad

Inte för att vara sån, men klart man jämför sig med folk (I know I do).

Läste en tjejs blogg idag som var lika lång som jag och vägde 80 kg i dagsläget. Nästan 9 kg mindre än jag. Men hon såg så mycket större ut. Vilket självklart beror på att allas kroppar ser olika ut, alla är olika breda, fettet sätter sig på olika stället o.s.v. Då kom jag fram till att jag har jäkligt bra gener ändå. Mitt fläsk sitter överallt. Jag är bredaxlad och satt i kroppen. Jag är proportionelig. Fantabulous.

Nu finns det säket nån som läser som tycker jag är taskig. Men det bryr jag mig inte om. Jag gläds åt att jag har bra proportioner och ser fram emot när jag väger mindre. Jag kommer bli döhet.

Idag sa min sambo att min röv blivit mer definierad (ja, vi använder såna fina ord här hemma). Och det har han faktiskt rätt i. Har nästan glömt bort hur min rumpa ser ut egentligen, men under allt fläsk och alla celluliter gömmer det sig faktiskt en riktigt snygg stjärt. Det krävdes bara -15 kg för att jag skulle se det. Nu är det "bara" -15 kg till innan jag är nöjd. Eller -20 kg. Vi får se hur det känns ju mer jag går ner.

Alltså... nu vet jag att jag bara babblar på, men det känns så himla bra. Jag tror det är första gången någonsin som jag inte ens tvivlar lite grann på att jag kommer bli normalviktig. Jag KOMMER att bli normalviktig! :-D

Kommentarer
Postat av: Wille

Härlig inställning du har. Finns ingen tveksamhet där inte:-)



Och visst fan kommer du att klara det!!

2010-02-22 @ 22:29:55
Postat av: Sulan

we got the same shape =) mitt fett hamnar också precis överallt på kroppen =P Kan vara därför det alltid blir ett "hoppasn jag har visst gått upp 20 kg" för mig, och varför det tar sån tid innan man inser att man faktiskt gått ner en massa igen. Men det är en himla bra grej egentligen =)

2010-02-23 @ 09:14:38
URL: http://aillinora.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja, du man får hitta alla små saker som kan peppa en framåt. Tycker inte det va taskigt efter som ingen mer än du vet vem du syftar på. Hade varit värre om du länkat till henne.



Var glad du för dina gener är avundsjuk på er som placerar all vikt jämt. Själv sätter sig allt fram på mig och alla ser trådsmala ut jämfört med mig även om dom väger lika mycket.

2010-02-25 @ 11:15:09
URL: http://gorgina75.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0