2010, i motivationens tecken

Nu vill jag bara att min våg ska visa "80-something". 89,9? SUPER. Allt under 90 är great great great med tanke på att jag bara sprängt den gränsen en gång sen tonåren. Tror jag var 21 eller nåt sånt när jag gick ner till 88 kg. Men det gjorde jag på helt fel sätt. Käkade antidepressiv medicin som gjorde mig hyper. Åt inte mer än några hundra kalorier om dagen, simmade 1-2 timmar flera gånger i veckan, promenerade timme ut och timme in, hetsåt godis och chips och fick upp det igen. Gick ner från 96 kg till 88 kg på några veckor. Allt gick i 180 och det är klart att jag kraschade efter ett tag.

Så därför ser jag väldigt mycket fram emot att väga 80-nånting. Att ha gått ner på ett sunt sätt. Att faktiskt ätit sig ner i vikt, inte svultit.

Om några veckor ska jag ha kommit igång ordentligt med vardagsmotionen också. Trots att jag varit väldigt stillasittande sista tiden känner jag ändå att jag orkar mer, flåsar mindre och känner mig lättare i kroppen när jag väl gör något. Ska nog ta fram min Orbitrek som agerat klädhängare senaste månaden och köra en omgång i veckan, bara för att känna lite. Till våren blir det långpromenader och simning. Skönt.

Fan vad jag är taggad. 2010 kommer bli ett fantastiskt år. Det är i alla fall min förhoppning.

Kommentarer
Postat av: erika

tusen tack för den ärliga kommentaren ang. LCHF! har suttit och läst om just den på nätet, och är verkligen mest intresserad, då jag prövat GI och riktigt lyckades få grepp om det.



& av vad du beskriver, så är det exakt samma sak med mig. jag har ju en ätstörning som jag vill få bukt med och av vad jag läst, så verkar LCHF vara den som kan hjälpa mig med det hela..

men folk är ju så jäkla fetträdda och snackar ner dieten, så jag blev väl lite avskräckt pga det med.



kul med ett "nytt" ansikte, ska kika på din blogg :)

2010-01-06 @ 01:09:23
URL: http://hummingmeadowlarks.blogspot.com
Postat av: Nettie

Lycka till med vikten! Det låter verkligen som att du fått en sundare blick på livet!

2010-01-06 @ 08:39:51
URL: http://www.nettie.me
Postat av: Anonym

Ja, det är psykologiskt viktigt med de där "gränserna"... Att jag ens gått över 90 kg var så hemskt att få svart på vitt (hade inte vägt mig på länge för man vill inte veta...)! Och ändå minns jag när jag passerade 80 kg för 4-5 år sedan. Att det OCKSÅ var en hemsk gräns...

Jag startade min viktresa på nästan 94 kg och är jätteglad nu när jag ligger kring 85. Att komma under 90 igen kändes skönt! Nu har jag 10-15 kg kvar så 80-vallen vill man också spränga snart, haha!



Lycka till! Tycker du verkar väldigt strikt och noggrann och det kommer nog gå superbra det här!

2010-01-06 @ 15:40:47
URL: http://tyckomlchf.blogspot.com/
Postat av: cathrine

Duktigt att du gått ner. Jag har gått ner 12 kg på 9 månader. Motionerar du ngt alls?raska promenader med ipod iöronen,det gör jag med min hund. Det är såååå bra och man blir ju så himla pigg o nöjd. ;)

2010-01-07 @ 13:25:42

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0