Dag 38

Frunch: 70gr bacon, 2 kokta ägg m skagenröra, kaffe m grädde, 2 bitar 85% choklad.
Middag: Några skivor julskinka, dijonsenap, 1/2 avokado, broccolibuketter m smör.
Mellanmål: Kaffe m grädde.
Övrigt: Lite julskinka, ostrullar.

En väldigt lugn 1:a januari. Lite TV-spel, kolla på Kalle och chokladfabriken och bara chilla. Imorgon ska jag på 21-års fest så det är väl bara att vila upp sig.

Trots gårdagens vin hade jag faktiskt gått ner i vikt i morse. Great. Det blir nog något glas vin imorgon också, men med tanke på hur sällan jag går på fest så OK:ar jag det till fullo. :-)

-några timmar senare-

Bah. LCHF gör visserligen att min PMS blir lindrigare. Istället för att jag mår dåligt en vecka i månaden handlar det om en-två dagar. Men den är inte helt försvunnen. Trodde tjejveckan var på G förra veckan, men tydligen inte. Den börjar imorgon eller på söndag. Så idag har varit en halvkackig dag. För er som inte har PMS så kan man väl inte förklara det bättre än att det kryper i hela kroppen av obehag. Hjärtat bultar snabbare än vanligt, man är rastlös och gråter för minsta lilla. En slags osynlig ångest som kommer och går lite som den vill. Så jag kräktes faktiskt upp kvällsmaten nyss. Bara sådär. Nu känns det bättre, men det känns fortfarande för jävligt att det inte finns så mycket man kan göra åt det.

Men jag försöker se det BRA istället för det dåliga, nu handlar det om nån dag istället för en vecka. Det är ju smått fantastiskt ändå.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0