Dag 41

Frulle: 70gr bacon, två stekta ägg.
Lunch/Middag: 100gr köttbullar, fyra broccolibuketter, champinjonstuvning, kaffe m grädde.
Kvällsmål: Mango-té m cocosolja.

Vaknade sent idag igen. Blir lätt så efter några veckors förskjutning. Åt inte frulle förrän kl.12 och inte lunch/middag förrän kl.18. Alltså kommer jag inte äta något större mål idag, ska försöka komma i säng liiite tidigare än kl.04 ikväll.

Skulle egentligen käka tacos idag. Köpte tacokrydda, isbergssallat (istället för tortillas), riven ost, creme fraische och champinjoner. Men när vi kom hem upptäckte vi en sak vi glömt: köttfärs. Nu är det lyckligtvis så att vi har fem-sex kilo prima köttfärs i frysen, så det blir tacos imorgon istället. Men detta ledde i alla fall att jag tog sju av sambons (snubbiga) färdigköttbullar. 8gr kolhydrater/100gr. Men de smakade verkligen skit. Kan inte ens påminna mig senast jag åt färdigköttbullar, har alltid tyckte det är så himla äckligt. Men man tager vad man haver. Fr o m imorgon blir det inga halvfabrikat.

Nu ska jag kolla klart på Biggest Loser. Klart jag kollar på det, jag kollar ju på alla program som handlar om tjockisar.

Kommentarer
Postat av: Linda(Knobban)

Åh, jag älskar också tjockis-program. De peppar mig som aldrig förr! Jag blir så inspirerad och peppad och orkar nån dag till. speciellt när jag ser deras träning och när de går ner 10 kg på en vecka och så, då tänker jag alltid att jag också kan. Det är sköna tankar som motvikt till allt slit och de negativa tankarna om all mat jag vill häva i mig.

2010-01-05 @ 08:56:59
Postat av: Anonym

Från en annan LCHFare som också läst lite av hemlige kocken mm:

Läs innehållsförteckningen på taco-kryddan så ser du att det är mycket du inte vill äta. Spiskummin och cayennepeppar kommer du långt med till tacos. Billigare och nyttigare.

Lycka till.

2010-01-05 @ 12:23:09

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0