Dag 43

Är bortbjuden idag, så det är lika bra att skriva upp hur min dag kommer se ut nu om det blir så att jag inte sätter mig framför datorn igen idag. Det är verkligen en stor fördel för mig att äta LCHF, på jättemånga plan. En av de viktigaste delar jag fått kläm på är PLANERING. Jag har ett ungefärligt hum om vad jag ska äta varje dag. Innan LCHF gick jag och handlade när jag var hungrig. Ett stort no-no för alla som är som jag (d.v.s. folk med dålig karaktär). Inte konstigt att det blev chips till middag och "äh, vi tar micro-mat eftersom det går fortare" alldeles för många gånger.

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg + en gula, kaffe m grädde.
Fika: Kaffe m mjölk, ostrullar.
Middag: Spenatomelett, två skivor bräckt skinka.
Kvällsmat: Mangoté m cocosolja.

Snart kommer den verkliga prövningen. Jag har aldrig lyckats hålla en diet längre än två månader. Käkade LCHF i somras och gick ner en massa i vikt. Hur länge höll jag på? Tror det blev ca. 9 veckor. 9 veckor = 63 dagar. 20 dagar kvar till breakdown. Fast den här gången är jag 99% säker på att jag inte kommer ramla av vagnen. Anledningen? Mycket tack vare bloggen.

Varenda dag påminner jag mig själv om varför jag gör det här, vilka fördelar jag upplever av kosten och så får jag ovärdelig pepp av alla jag har kontakt med som sitter i samma båt.

Så, tack till mig själv som tar mig tid att motivera mig själv och tack till er andra som tar er tid att motivera och stötta en för er okänd människa.

Jag är så himla glad att jag tagit tag i mitt liv. Inte en sekund för tidigt.


Kommentarer
Postat av: Transan/Jonas

/Svar/ åh tack så mycket <:

Detsamma ^^

2010-01-06 @ 14:41:20
URL: http://transan.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag önskar att ja var så duktig som du!!!

Det är helt galet hur bra du lyckas, du råkar inte ha nån bra metod eller tips att dela med dig av?

Försöker med lchf men får inte ihop måltiderna... så svårt.

2010-01-06 @ 15:57:42
URL: http://sarasyttre.blogg.se/
Postat av: Maria

Du är suuuper duktig!! fortsätt och håll ut så kommer det gå lättare, jag själv ska nu försöka komma igång med träningen, har just köpt gymkort, så får se hur det går.

Jag längtar också efter 80 talet på vågen, "bara" 3 kg kvar =) bättre än 7 kg iaf...//Maria

2010-01-06 @ 22:35:23
URL: http://iamiamaria.blogg.se/halsa
Postat av: Fröken Lycklig

Grattis! Vad duktig du är!!! Själv ska jag nu försöka komma igång igen efter ett avbrott. Är precis som du - klarar ca 2 månader, sen är det stopp. Fattar inte min egen dumhet. Jag vet ju vad jag ska äta för att må bra - varför gör jag det inte??? Önskar dig lycka till!!! LCHF- because we´re worth it!!!

2010-01-07 @ 10:17:02
URL: http://www.frokenlyckliga.blogspot.com/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0