Dag 44

Frulle/Lunch: Omelett på 1 ägg + en gula, 70 gr bacon, 1 msk grädde.
Fika: Kaffebalja m grädde.
Middag: Stekt lax m cf-stuvad spenat.
Kvällsmål: Mangoté m cocosolja, nån ostskiva eller två.

För er som inte kommer ihåg beställde jag en klänning till en bal jag ska på nu i januari, men den var för stor. Lyckligtvis fått tag på en tjej som syr in den för 250 pix. Skönt! Visserligen innebär det att klänningen kostar 900:- istället för 650:-, men hur ofta går man på bal egentligen? Inte jätteofta. Första och kanske enda gången.

Annars går det bra. Smygväger mig ju emellanåt (EHRRM varje dag) och jag blev glad idag när jag steg upp. Förhoppningsvis ska jag inte studsa upp igen över helgen. Ska försöka göra mitt bästa för ett bra minus den här veckan. "Stirra dig inte blind på vågen, det är inget bra instrument för att följa viktnedgång" läser jag gång på gång, men hallå... väger man över 90 pannor måste man ner i vikt, inte bara omfördela fettet. Att bara mäta sig kanske funkar för de som inte har någon stor övervikt att dras med, men här snackar vi ju 20 kilo.

Apropå det:

I april var mitt BMI 36,6. Inte långt ifrån svår fetma. 103,4 kg. 33,4 kg från normalvikt.
Vid omstarten i november: BMI 33,8. 95,5 kg. 25,5 kg från normalvikt.
I tisdags var mitt BMI 32,3. 91,3 kg. 21,3 kg från normalvikt.

Vid BMI >30 är jag inte klassad som fet längre utan bara överviktig.
Tjoho! "Bara" -7,3 kg kvar.

Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Hej! Så fint du har det här inne. Jag hittade hit vid KiF och ville bara skicka lite pepp. Lycka till med din nedåtresa! :-)

2010-01-07 @ 19:06:05
URL: http://metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Anonym

Visst, det ligger något i att låta vågen vara ibland, att inte stirra sig blind på den..men jag håller ändå med dig.

Jag lyssnade stenhårt på att låta vågen vara och vägde mig inte en enda gång under 3,5 månad. Hade jag vägt mig hade jag aldrig klivit upp på vågen och kvalat in på BMI=extrem fetma.

Den här gången ska jag väga mig en gång i veckan, varken mer eller mindre.

Lycka till!

2010-01-07 @ 19:36:55

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0