Dag 45

Frulle: Äggröra på 2 ägg, lite grädde + salt&peppar, 1 tsk majo, kaffe m grädde.
Lunch/Middag: Kokt torsk m äggsås, fräst sparris.
Mellanmål: Pepparmintsté.
Kvällsmål: 70gr bacon, ett stekt ägg.

Kände att jag åt lite för lite igår, hade huvudvärk när jag vaknade trots att jag drack mängder med vatten igår. Käkade en alldeles för liten portion till middag. Så idag ser jag till att göra två saker annorlunda. 1) Ät lite mer till middag. 2) Ät lite mer "matigt" till kvällen.

Många är rädda för att äta sent på kvällen ("ät inte efter klockan blah") men det tror jag är bluff. Det handlar ju om hela dagsintaget. Visst att man förbränner lite mindre under natten när man sover, men eftersom jag är väldigt inaktiv nu när det är så kallt ute tror jag att skillnaden är marginell.

Ser i alla fall fram emot resten av 2010 och tror på fullaste allvar att jag kommer bli normalviktig i år. Men samtidigt som det känns jättekul måste jag erkänna att det låter lite skrämmande. Låter som en klyscha, men jag har alltid varit den "tjocka och roliga tjejen" i min umgängeskrets. Kan inte ens föreställa mig hur det kommer bli att vara normalviktig.

Kommer jag sluta noja över tjockisgrejer eller kommer det följa med?

Kommer jag fortfarande tycka att jag är fet när jag inte är det? Det gjorde jag i alla fall när jag var (mycket) yngre. Handlar det om vikten eller handlar det om självbilden? Kommer självbilden förändras "av sig självt" bara för att jag blir smalare?

Får väl svara på dessa frågor själv när jag nått mitt mål så får vi se hur det blev.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tror det har med självkänslan att göra, tyvärr. =/

Känner själv att man vissa dagar tror man blivit tjockare fast man ligger kvar på exakt samma mått.

Dom brukar ju säga att man måste ta itu med självkänslan innan man kan gå ner i vikt också... eller iaf att det går lättare då.

2010-01-10 @ 17:47:47
URL: http://mabranu.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0