Dag 58

Idag har jag känt mig STOR. Riktigt fet. Tror det har att göra med att magen är som en spärrballong. Anledningen? Dagens och gårdagens lunch anar jag...

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg, kaffe m grädde.
Lunch: Skärgårdssoppa, 1/2 avokado, kaffe m mjölk x 2.
Middag: Meat delight (puttrade ihop 70gr bacon, köttfärs, leverröran och lite grädde).

Soppan var en sån där färdig i paket. Snubbigt värre. 4,5g kolhydrater/100g soppa har jag för mig. Och inte direkt något fett. Smakade bara mjöl och bleh. Var såleden kalashungrig när jag kom hem (och hade inget i kylen men det kanske ni förstått). Gårdagens lunch var f.ö. fullsmackad med e-ämnen, färdiggrillad karré från konsum är ingen hit.

Ja ja. Jag MÅSTE börja laga massa mat så jag kan göra lunchlådor och ladda frysen, men jag har varit för trött den här veckan. En minst sagt tumultartad första vecka på jobbet. Jag har trivts som fisken i vattnet och hoppas verkligen att jag blir kvar lääänge. Den som lever får se.

Imorgon kommer jag köra en snabb uppdatering runt fyra snåret, sen drar jag. Ska till finland hela helgen med mamma och några systrar! Sjukt trevligt. Ja ja, ska inte säga "ses snart" för jag kommer ju in en stund imorgon också.

Nu: Sömn.

Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis till framgången! Heja dig

Har själv just börjat och mår prima, ibland lite idétorka med mat och fortfarande skam med vad man stoppar i sig hemma. Det sitter djupt rotat det här med fett, man tänker att sambon tittar snett på en. Funkar ju prima med träning oxå. Dock väger jag mig inte då jag haft lättare ätstörningar som ung men jag kommer att använda mig av ögonmått och kläder som referens på hur det går

2010-01-22 @ 23:54:52

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0