Dag 62

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg, kaffe m mjölk.
Lunch: Lite kvarglömd skärgårdssoppa i jobbkylen, en näve kräftstjärtar.
Middag: Köttfärs och levergryta.
Övrigt: Många koppar kaffe, ostkuber.

Hemma igen alltså! Jag har haft det supertrevligt hela helgen. Dock sovit alldeles för lite och ätit alldeles för många kolhydrater. Åt ingenting "förbjudet" så att säga. Gav bort bröd, potatis och godis när det bjöds, men ja... Vissa saker styr man inte över. Kebabsallad, toppen tänkte jag. Inte visste jag att dom skulle dränka den i hamburgerdressing. Sen käkade jag korv och köttbullar utan att ha någon innehållsförteckning framför mig. Jag känner mig verkligen som en spärrballong så jag tippar på att jag gått upp minst 2 kilo under helgen.

MEN MEN. Klart det är surt som faen, men vad gör man liksom.

Ätit rätt kasst idag. Ätit rätt kasst över huvud taget senaste veckorna. Det är mycket svårare att köra strikt LCHF när man inte har några stålars. Fan vad jag längtar efter min första RIKTIGA lön. Som kommer om 6 veckor...

Nej, suck. Nu ska jag lägga mig och sova i soffan ett tag. Är på riktigt dåligt humör. Vet inte om det är pengarna, maten, hormonerna eller bristen på sömn som spökar.

Kommentarer
Postat av: Wille

Vi säger pengarna va? :-)



Glöm inte bort att räkna på energin i maten också. Då brukar den inte bli så dyr. Man kan jämföra med tomater och gurka där man betalar mest för vatten.



Smör är ju fortfarande billigt när man täcker hela dagsbehovet av energi för 13:-



Lycka till tusen gånger!!

2010-01-27 @ 11:18:16

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0