Dag 66

Frulle: 70gr bacon, ett scrambled egg, kaffe m grädde.
Lunch: 1/2 nötbröd m smör o ost.
Middag: Tacogratäng m paprikatsatsiki.

YUM säger jag till min middag. Gjorde en tacogratäng för 4 pers, så nu har jag tre matlådor i kylen. Najs. För det är något jag måste bli bättre på: Att göra matlådor. Turligt nog äter nästan alla på kontoret medhavd lunch eller köper något och tar upp till lunchrummet så man slipper sitta där själv.

Däremot tror jag folk är liiite skeptiska till att jag, som är tjockast på vår avdelning, äter t.ex. bea och kryddsmör. Ingen har direkt påpekat något innan jag själv sagt "Jag äter LCHF". Då har det kommit fram lite kommentarer. Ingenting negativt egentligen, men kvinnan jag delar rum med sa "Det känns så himla bakvänt när du sitter och äter kött, broccoli och sås. Jag skulle valt potatis istället för sås".

Annars verkar det vara ett vanligt problem att folk tycker det är jobbigt när människor man jobbar med, kompisar eller familjen bjuder på fika. Har faktiskt aldrig upplevt det. Min familj är ju fullt medvetna om hur jag äter och jag tror min mamma äter lite LCHF-liknande (hon pratade om att hon inte ätit godis eller mjukt bröd sen jul sist vi sågs). Och när jag sa "Nej tack, jag äter inte socker" på vårt obligatoriska fredagsfika på jobbet var det bara någon som sa "Okej". Inga konstigheter där. Skönt, för är det något jag ogillar är det folk som ser ledsna ut för att man inte äter något de gjort. Jag får så dåligt samvete. Så tack gode gud att ingen i min närhet ger mig puppy eyes och säger "Jag stod och bakade den där morotskakan i timmar" för då skulle jag känna mig taskig.

Smygvägde mig f.ö. i morse och jag hoppas det fortsätter såhär för då kommer det bli kul med tisdagens veckovägning.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0