Delmål?

Jag ville egentligen inte sätta några datum på när jag ska vara nere i vilken vikt, men kan ju i alla fall sätta förhoppningsdatum. Inte datum då jag SKA vara nere på en viss vikt utan datum som jag HOPPAS vara nere på en viss vikt. Har två såna datum än så länge:

1:a juni; 80 kg
1:a oktober; 75 kg

För att nå 80 kg till 1:a juni krävs en nedgång på 0,5 kg/vecka. Helt överkomligt. Fortsätter jag med att gå ner 0,5 kg/vecka ligger jag på 75 kg redan 3:e augusti. Men ju mer man går ner desto svårare blir det väl, så jag ger mig själv lite extratid.

Som sagt, ingenting jag måste klara av, men jag hoppas. :-)

Enligt BMI är jag inte normalviktig innan jag väger >70 kg, men jag satsar på 75 kg än så länge så får vi se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Maria

Lycka till med den planerade viktnedgången! Går säkert bra med inplanerade datum och viktnedgång tills dess. :D

Då är det bara att fortsätta kämpa på.

2010-01-17 @ 22:09:25
URL: http://mayaoco.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0