Aquatic locomotion

Fått lite frågor om träning då och då. Tidigare har jag faktiskt, i perioder, tränat ganska regelbundet. Men precis som med maten handlar det om två månader och sen tvärstopp. Därför har jag en plan nu. INGET årskort någonstans, det är numero uno. Jag betalar hellre 400:-/månad kontant än låter dem dra 240:-/månad via autogiro. Varför då? Jo, för att jag vet med mig att jag till exempel tränar inomhus under sommaren. Ej heller under semestertider. Dessutom tröttnar jag om jag pressar mig själv till att gå 2ggr/veckan bara för att få valuta för pengarna. Så ett årskort arbetar bara mot mig. Kanske när jag fått in någon slags rutin (if ever).

Hur som helst, min plan är som följer:
Jag börjar jobba om mindre än två veckor och mitt arbete ligger ca.10 minuter från en hall som verkar ha världens bästa gruppträningsschema på eftermiddagarna. Dessutom öppnar de bassängen 06:30 på mornarna och jag börjar jobba 07:30-09:00 (flex). Så, första veckan kommer jag antagligen vara så utschasad av att ha ett nytt jobb så jag kommer bara åka hem och däcka. Men sen kommer jag försöka mig på att gå till hallen en gång i veckan till att börja med och sen utöka till 2 ggr/veckan om jag känner att jag orkar och hinner. Det känns lagom. Jag kommer inrikta mig på djupvattengymnastik och simning eftersom jag tycker det är roligt och jag måste bygga upp mina magmuskler innan jag vågar mig på ett landpass.

Men vart ska man köpa baddräkt? Min gamla var toppen, men den är så uttänjd att bröna ramlar ut om jag har den på vattengympan. No thnx, jag är inget fan av "Bara bröst"-gruppen.



Kommer även ha matlådor med mig till jobbet vilket betyder att jag har 40 minuter till godo om jag äter på 20 minuter (vilket jag iofs aldrig gör, sitter kanske 10...). Då blir det lunchpromenader. Både för att komma ut och röra på mig och för att få ut så mycket solljus av dagen som möjligt.

Det är min plan. Förut har jag alltid rivstartat med att ändra kosten och börja träna samtidigt. Måste erkänna för mig själv att jag inte klarar av så drastiska förändringar. Så nu låter jag kosten bli en vana innan jag för in en annan vana.

Hoppas det går bra för er andra som försöker gå ner i vikt (och för er som hälsar på här ibland bara för att de är nyfikna på hur det går för mig).

Kommentarer
Postat av: Mia

tycker det låter toppen att ta en sak i taget. Jag e tror inte heller att det e många som klarar många nya livsvanor samtidigt. Man får smyga in de efterhand!

2010-01-08 @ 06:55:28
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker det låter väldigt bra.

Träning måste vara roligt också, jag tror det stämmer att man ska låta bli att gå till gymmet när man inte har lust för då förknippar man träningen med nåt trist till slut och motivationen försvinner helt.

Ska precis iväg på första träningspasset efter jul nu, äntligen känner jag mig peppad! =)



Och jag är också en sån som måste ta saker i min takt. Tar man i för mycket lessnar man på en gång!

2010-01-10 @ 17:45:59
URL: http://mabranu.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0