Fördelar vs Nackdelar med LCHF

Så himla trött på blogg.se, *poff* så försvinner inlägget man lagt ned en massa tid på eftersom de har serverfel. Bleh.

Gick förresten inte upp något vattenkilo från gårdagens lunch så det kanske inte var så mycket mjöl i grytan som jag trodde det var ändå. Det är ju skönt.

För att summera inlägget som försvann (orkar inte skriva om hela skiten): Jag har (som 75% av alla överviktiga) haft problem några år med candida (svamp i vardagstal). Under brösten och i ljumskarna. Men vet ni vad jag kom på igår? Att jag varit helt fri från besvär senaste veckorna. Bara sådär. Googlade på candida +lchf och fick upp en massa länkar. Tydligen beror överväxten av candida på att man matar den med mjöl, socker och jäst.

Huh, där ser man. Men då tackar jag och tar emot att ännu ett problem är ur världen.

Summa summarum, än så länge har jag upplevt dessa fördelar med LCHF:
- Sover bättre.
- Äter mer regelbundet.
- Går på muggen regelbundet.
- Mina finnar är nästan borta.
- Min psoriasis är bättre.
- Ingen svamp.
- Gått ner i vikt.
- Piggare och gladare.
- Lindrad PMS.
- Ingen uppblåst mage.


Nackdelarna då?
- Lite svårare att äta ute.

Tycker fördelarna överväger nackdelarna en smula.

Kommentarer
Postat av: Wille

Det måste kännas jättebra. Grattis!!

2010-01-15 @ 17:50:01

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0