Med mina mått mätt, eller?

Enligt måtten jag tog på mig själv i slutet av december har jag kommit fram till:

1) Jag har mätt helt fel.
alternativt
b) Måttabellen på HMs hemsida stämmer inte alls.

Enligt måttabellen skulle jag ha strlk 52 i tröjor och 48-50 i kjolar och byxor.

En gång för länge länge sen (ett år sen) köpte jag ett par byxor i strlk 48. De var på tok för stora från början men jag hade en tjockisdag då. Tröjor i strlk 52 skulle se ut som tält på mig. Jag har haft jackor i strlk 44-46 senaste åren. Samma sak med tröjor. 44-46 alt. XL.

Från och med nu avlägger jag ett löfte till mig själv: Handla INGENTING på postorder, jag måste prova kläderna själv för att se om dom passar.

...

Eller har jag för små kläder i flera år? Varför har ingen i min omgivning sagt någonting? Jag vet varken ut eller in.

Kommentarer
Postat av: Sara

Såna där måttabeller visar alltid olika tycker jag! Men hos många internetbutiker kan man ju iaf klicka hem och prova och sedan byta gratis. =)

2010-01-13 @ 15:55:16
URL: http://mabranu.blogspot.com
Postat av: Gröna Anna

Klädstorlekar är en djungel! Jag har kläder i allt från L till XS, 42 till 34, som passar mig som jag jag ser ut nu. Det som är bra med HM är ju att man kan prova i deras butiker så man vet vilka storlekar man brukar ha i HM-kläder, det varierar ju från kedja till kedja, och sen beställa i de storlekarna från nätet. Ellos, Haléns, Nelly och såna är ju värre... man får chansa från början helt enkelt, och efter ett par gånger har man lärt sig. :-)

2010-01-13 @ 16:57:22
URL: http://metrobloggen.se/gronaanna

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0